IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Microsoft изпрати второто фискално тримесечие с 3,6% ръст на печалбата

Компанията приписва по-голямата част от успеха на своите облачни услуги

09:27 | 27.01.17 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Американският технологичен гигант Microsoft отчете 3,6% ръст на печалбата за второто фискално тримесечие, подпомогната от растежа на бързо развиващия се бизнес с изчислителни облаци, но се сблъска с малък спад на маржа на печалбата в подразделението, което включва нейната основна облачна платформа Azure, предава Ройтерс.

Акциите на най-голямата софтуерна компания в света отбелязаха 1,1 ръст на цената по време на следборсотвата търговия. 

След като стана главен изпълнителен директор през 2014 г., Сатя Надела насочи компанията към облачните услуги и мобилните приложения, като започна да я отдалечава от забавящия се традиционен софтуерен бизнес.

Брутният марж на бизнеса с т.нар. “търговски облак”, който включва Azure и версиите на нейния онлайн продукт Office 365, които биват продавани на компании, е бил 48%, твърди Крис Су, ръководител връзки с инвеститорите на Microsoft. Това е под 49-те процента от миналото тримесечие, но е повече от отчетения марж от 46% година по-рано. Именно този показател е внимателно следен от инвеститорите като знак за реалната печалба, която Microsoft генерира от облачните си продукти, тъй като тя не я публикува.

Платформата Azure се конкурира с предложения за облачна инфраструктура на пазарния лидер Amazon.com, с тази на Google, на IBM и Oracle.

“От гледна точка на маржа не сме на нивото на Amazon в момента”, коментира Су. “Техният инфраструктурен бизнес е много по-голям. Те се възползват от мащаба. Ние следим по-скоро Amazon в момента, в който бяха по-близо до нашия размер”.

По време на обявяването на финансовите резултати главният финансов директор Ейми Хууд получи въпроси от анализаторите за брутния марж от Azure. Тя обаче не разкри какъв е той, като заяви, че има подобрение спрямо предходното тримесечие.

Главният изпълнителен директор Сатя Надела подчерта, че компанията мисли за своите облачни приложения като за цялостна линия от софтуер и инфраструктура, както направи в миналото с комбинацията от продукти с различни маржове, като Office и Windows Server.

“Имаме облачна стратегия, която не е свързана само с инфраструктурата”, обясни Надела, посочвайки какви са разликите на Microsoft с Amazon Web Services.

Приходите на Microsoft от бизнеса с “Intelligent Cloud”, който включва Azure, както и другия софтуер за центрове за данни, са нараснали с 8% до 6,9 млрд. долара през тримесечието. Това надмина очакванията на анализаторите за 6,73 млрд. долара според компанията за проучвания FactSet Street Account.

Microsoft очаква през следващото тримесечие сумата да е между 6,45 - 6,65 млрд. долара, което е малко над очакваните от FactSet 6,61 млрд. долара.

При постоянна валута приходите на Azure са нараснали с 94% на годишна база, което е добър темп, но е най-бавният, откакто Microsoft започна да разкрива данни за този показател през 2015 г. Освен това е под отчетените 121% скок през предходното тримесечие.

Продажбите на Office 365 са нараснали с 49%, което е под 54% от предишното тримесечие. Както при Azure, Microsoft не разкрива конкретна сума за приходите от Office 365.

Приходите от продажбите на звеното за персонални компютри,което включва и софтуера Windows, някога ключов за компанията, са спаднали с 5% до 11,8 млрд. долара.

Заедно с насочването на компанията в посока мобилни и облачни услуги, Надела стоеше и зад най-голямото придобиване в историята на Microsoft - това на LinkedIn за 26,2 млрд. долара. Самата сделка беше приключена миналия месец.

LinkedIn е допринесла за 228 млрд. долара приходи през тримесечието, обяви Microsoft, но отчете загуба от 100 млн. долара, или 1 цент на акция.

Като се изключат LinkedIn и някои други елементи, Microsoft е спечелила по 84 цента на акция през тримесечието. Това се оказа над средната прогноза на Wall Street за 79 цента на акция според Thomson Reuters I/B/E/S.

Нетната печалба на компанията нарасна до 5,20 млрд. долара, или 66 цента на акция, през отчетния период, завършил на 31 декември, от 5,02 млрд. долара, или 62 цента на акция, година по-рано.

Коригираните приходи, без LinkedIn, са достигнали 25,838 млрд. долара, отново над средната оценка на анализаторите за 25,298 млрд. долара.

Акциите на компанията са повишили стойността си с 23,2% през последните 12 месеца, в сравнение с 20,7% ръст на широкия индекс S&P 500.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:21 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 1
Алексиева55
преди 7 години
За това инвестирам във Фронт Пойнт, защото те отдавна търгуват на американския капиталов пазар. Излизам на печалба и съм доволна.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още