IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

С над 100 млн. лв. годишно намалява административ- ната тежест за бизнеса

Системата за подаване на документи за болничен лист по електронен път е намалила тежестта за бизнеса със 71 млн. лева

15:54 | 27.04.16 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay.com</em></p>

Снимка: Pixabay.com

Административната тежест за бизнеса е намаляла със 104,5 млн. лева годишно, или с 21,7% от планираното намаление с 30%, съобщиха от правителствената пресслужба.

Намалението е резултат от реализираните през второто полугодие на миналата година мерки съгласно третия план за действие за намаляване на административната тежест за бизнеса с 30 на сто от избрано законодателство за периода 2015-2017 г. Данните са от отчета за изпълнението на третия план към 31 декември 2015 г.

Планът съдържа 130 мерки за намаляване на административната тежест, като за отчетния период са изпълнени 18 мерки от компетентността на Министерството на финансите, Агенция „Митници“, Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Министерството на труда и социалната политика и Агенцията по заетостта. Три мерки на Министерството на земеделието и храните и Националния статистически институт са изпълнени предсрочно.

Сред най-важните изпълнени мерки са разработването и публикуването на интернет страницата на Агенция „Митници“ на указания за попълване на електронния административен документ и на акцизната декларация, както и намаляването на срока за превеждане на подлежащи на връщане суми на акциз и за издаване на разрешение или на мотивиран отказ от 14- на 7-дневен. Изменението е в сила от 8 януари 2016 г.

През отчетния период са изпълнени девет от забавените мерки от втория план за действие. Шест от тях са с водеща институция Националния осигурителен институт и са свързани с данните от съпътстващите болничния лист документи, подавани от осигурителите. За целта е разработена и внедрена информационна система за подаване на документите по електронен път, което е довело до намаляване на административната тежест за бизнеса със 71 млн. лева годишно.

Правителството предлага и промени в Закона за управление на отпадъците (ЗУО), с които цели да се намали административната тежест за бизнеса.

Законопроектът предвижда да се намали банковата гаранция за дейности с отпадъци от черни и цветни метали. Въвежда се банкова гаранция за дейности с отпадъци от електрическо и електронно оборудване и стари моторни превозни средства, като целта е да се ограничи нелоялната конкуренция.

Актуализират се разпоредбите, свързани с отнемането на разрешенията и усвояването на банковите гаранции, за да не се допуска кумулиране на наказателни норми за маловажни нарушения – например, едновременно да се отнеме разрешение за дейност, да се усвои банковата гаранция и да се наложи имуществена санкция.

Със законопроекта се въвежда санкция за лица, които не са регистрирани, а действат като търговци или брокери, с което се отстранява пропуск в сега действащия закон. Допълват се и основанията за прекратяване на регистрацията като търговец или брокер.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:15 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още