Германският автомобилостроителен гигант Volkswagen отправи оферта за придобиване на цялата група за производство на автобуси и камиони MAN. За обикновена акция базираният във Волфсбург концерн предлага 95 евро, а за привилегирована – по около 60 евро, се казва в прессъобщение на компанията.
Volkswagen, който е мажоритарен собственик на шведския производител на тежкотоварни превозни средства Scania, се стреми да създаде нов гигант за производство на превозни средства за професионални цели, включвайки и мюнхенската група MAN, предаде DPA.
Kапиталовият дял на VW в MAN вече е 30,26% и затова компанията отправя към останалите акционери задължителна оферта в брой от 95 евро (136 долара) на акция. Това е под цената от 95,89 евро, отчетена по-рано в днешната търговия на борсата във Франфурт, когато акциите на групата поевтиняха с 0,7%, посочва AP.
Впрочем MAN и Scania отдавна работят в сътрудничеството, например при използването на оси и хибридни двигатели. Разговори за придобиването са се водили още от есента на миналата година. В края на сделката двете компании трябва да се слеят, се казва в съобщението. Кога обаче може да се очаква това, не е ясно. С вливането на двете си дъщерни фирми Volkswagen ще се стреми да надмине лидерите в сегмента Volvo и Daimler.
Конкурентите извличат печалби от покачващото се търсене на камиони, но и при MAN тази част от бизнеса е в разцвет. Продажбите за първото тримесечие са се покачили с 19% спрямо същия период на миналата година и са достигнали 3,7 млрд. евро. Оперативната печалба е скочила два пъти на 325 млн. евро. Освен това концернът е спечелил и от повишаването на дела си в Scania, така че в крайна сметка печалбата е била в размер на 565 млн. евро.
И докато бизнесът с електроцентрали и турбодвигатели стагнира, бумът при търсенето на камиони, които дават две трети от продажбите на MAN, доведе до нарастване на поръчките с 40% за следващите няколко месеца. Европейските заводи в Германия, Полша и Австрия работят на почти пълен капацитет.
Базираният в Мюнхен концерн продължава да залага на експанзия в развиващите се страни. Така например придобитият през 2009 г. именно от Volkswagen бразилски завод за камиони трябва да увеличи капацитета си през настоящата година с нови 10% на 82 000 камиона годишно. В Русия MAN строи нова фабрика за 25 млн. евро. В Китай концернът, заедно с местния партньор Sinotruk, ще увеличи до 2018 г. продукцията на около 200 000 камиона на година, което ще бъде повече от сегашния годишен капацитет на концерна.
С помощта на Volkswagen MAN ще се опита да навлезе и в по-ниския ценови сегмент на пазара на камиони. Досега баварците строяха в Европа само камиони над 7,5 тона. Според говорителя на компанията Георг Пахта-Рейхофен MAN и Volkswagen ще работят над камиони, които са по-леки от 5 тона. MAN ще използва технологията на VW и по този начин ще спести разходи.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска