Очаква се разширеният Панамски канал да бъде най-после открит през април 2016 г. след месеци на забавяния и надвишаване на разходите. Това ще стане, ако консорциумът изпълнител на строежа спази сроковете, заяви пред AFP ръководителят на компанията оператор на канала ACP Хорхе Кихано.
Кихано се позова на думите на президента на консорциума Grupo Unidos por el Canal (GUPC) Джузепе Куарта, според когото, предвид напредването на строителните работи, търговската експлоатация (на канала) може да започне през април 2016 г.
GUPC заяви, че последните тестове на 16 нови шлюза ще започнат през юни и че последните дейности по строежа ще приключат през януари 2016 г., коментира пред AFP Кихано.
Преди това Куарта заяви пред журналисти, че финалните тестове ще започнат през юни 2015 г. и работата би трябвало да приключи през януари 2016 г.
Първоначално беше планирано откриването да бъде през 2014 г. по повод 100-годишнината на канала.
От 2007 г. по дългия 80 км. Панамски канал се извършват мащабни дейности за разширяване с цел през него да могат да преминават кораби, превозващи до 14 000 контейнера - тройно повече от сегашния капацитет на съоръжението.
Първоначалната цена беше определена на 5,25 млрд. долара, повечето за нови шлюзове, но строежът натрупа закъснения и допълнителни разходи, а наред с изострянето на отношенията между управата на канала и консорциума по строителните дейности избухнаха и няколко стачки на работниците.
GUPC обединява испанската компания Sacyr, италианската Salini-Impregilo, белгийската Jan de Nul и панамската Constructora Urbana. Веднага след като изпълнителят предаде обекта, ще започнат тестове с кораби.
Консорциумът и управата на канала сезираха арбитражния съд, за да сe реши спорът кой да покрие допълнителните разходи по строежа. Кихано съобщи миналата седмица, че работата по шлюзовете ще струва с 2,39 млрд. долара повече от предвидените първоначално 3,2 млрд. долара. Окончателната цена на строежа ще стане известна едва след приключването на всички съдебни процедури.
Около 5% от световната търговия по море преминава през Панамския канал, чиито основни потребители са САЩ и Китай. Миналата година Никарагуа започна амбициозното строителство на конкурентен канал, който би могъл да поеме още по-големи кораби. Страната се надява проектът да е завършен до пет години.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна