IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Да прехвърлиш страницата

Или как пазарът на електронни книги се движи напред, докато потребителите стават все по-взискателни към продукта, който получават

08:36 | 15.04.14 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

„Електронните книги, които нямат отстъпка спрямо печатните, не се продават добре“, коментира Манчева. Читателите разчитат не само на удобството, което им носят електронните книги, но и на факта, че те са значително по-евтини.

„Българският потребител смята, че електронните книги трябва да са по-евтини заради ограничените разходи, тъй като при тях няма печат, няма и съхранение на склад“, уточни маркетинг мениджърът на Biblio.bg.

Предизвикателствата

От Biblio.bg твърдят, че издателствата в България стават все по-активни в подаването на електронно съдържание към тях. Въпреки това се забелязват редица трудности на пазара.

Основната е свързана с факта, че потребителите на са достатъчно информирани за различните формати на електронните книги. За да може да се защити съдържанието на една електронна книга, се използва т.нар. DRM защита. От Biblio.bg твърдят, че тя създава големи препятствия пред потребителите, тъй като те често пропускат изпълнението на стъпките за отключване на книгата.

За мнозина проблем се оказва и това как да копират книгата от компютъра си на електронен четец или друго устройство.

Липсата на доверие към определени платежни системи е характерно за българските потребители, като често те имат явни пристрастия към определена система, която държат да използват, уточни Мая Манчева.

По думите ѝ при стартирането на платформата за е-книги Biblio.bg главният проблем е била липсата на потребители, докато в момента той е свързан с липсата на достатъчно съдържание.

„На пазара в момента има 30 000 печатни книги, но електронните книги са едва 1500“, коментира Манчева.

Авторите

За самите автори електронните книги означават и по-големи възможности за печалба. По думите на Жаклин Вагенщайн, директор „Стратегии, комуникации и авторски права“ на издателство Colibri, когато става дума за е-книга, един български автор получава между 25% и 35% от нетните приходи от продажбите. За сравнение при физическите копия този процент е значително по-малък и варира около 8-10%.

При преводните заглавия писателят прибира по-голяма сума. Минимумът е 25% от нетните приходи, но има писатели като Джоан Роулинг, които взимат до 55% от тези средства.

Според Вагенщайн електронните книги дават възможност на авторите да достигнат до по-широка публика и да имат по-добър и по-лесен достъп до нея. Въпросът, който стои пред тях, е дали да се впуснат в подобно ново начинание.

Последна актуализация: 12:36 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 3 rate down comment 0
melon
преди 10 години
Опитът ми с бг елкниги е негативен. Всъчност купих една, не стана да ми се инсталира на четеца и се мъчих да я чета на компа... И повече не ми се ще да рискувам, поне за сега...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още