IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Пандемията удължава работния ден на американците с три часа

В тази ситуация за служителите отвъд океана е невъзможно да постигнат баланс между работа и личен живот

16:35 | 28.04.20 г.
<p>
	<em>Снимка: Chris Ratcliffe/Bloomberg</em></p>

Снимка: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Худа Идреес, главен изпълнителен директор на базирания в Торонто технологичен стартъп Dot Health, потвърждава, че 15-те й служители работят средно по 12 часа дневно спрямо 9 часа преди пандемията. „Сядаме пред компютрите си много рано, защото не губим време в придвижване. И тъй като никой не излиза вечер, сме си все там“, казва тя.

Един от големите проблеми е, че няма измъкване. Хората нямат кой знае какво за правене и няма къде да ходят, затова смятат, че нямат легитимно извинение да не са на линия. Служител на JPMorgan прекъснал сутрешния си душ, за да се включи в извънредно заседание, след като видял съобщение от колега на своя Apple Watch. Докато се изсуши и логне, закъснял с пет минути.

Някои хора, цитирани в статията на Bloomberg, пожелали да останат анонимни, защото не искали да се смята, че се оплакват от работата от разстояние в момент, когато милиони американци губят работата си или рискуват живота си на предната линия в борбата със заразата.

Факт е и че хората са превърнали жилището си в импровизиран офис, така че е почти невъзможно да се изключат. Наличието на допълнителна стая помага, но не много, казва Джон Фостър, който е в дома си в Тускумбия, щата Алабама, от средата на март и работи за промишлена компания. Работното му място е точно до всекидневната. „Ходя по 20 пъти на ден. Всеки път, когато намина, няма как да избягам от работата“, споделя той. Сега той дори изпитва носталгия към пътуването до работа.

Други споделят, че усещат натиск от ръководителите си да докажат, че работят, особено в момент, когато американската икономика е засегната и се задават съкращения. В Constellation Software в Торонто над сто служители са получили имейл от ръководител, който гласи: „Не се разсейвай, само защото си у дома. Лесно е да придобиеш лоши навици, примамващата сила на интернет, безкрайните DVD-та с филми. Просто помисли – бих ли направил това в офиса? Ако отговорът е не, не го прави“, гласи имейл, видян от Bloomberg. “Знаеш, че ще наблюдаваме внимателно“, пише същият мениджър в по-ранно съобщение.

В действителност въпреки стереотипите, че работата от разстояние води до мързел, първоначалните данни сочат, че производителността расте, поне при някои компании. „Смешното е, че наблюдаваме известно увеличаване на производителността на някои от разработчиците ни, тъй като те си седят у дома и са съсредоточени“, казва главният финансов директор на Bank of New York Mellon Майк Сантомасимо.

В JPMorgan, където 70 на сто от 25-те хиляди служители на банката работят от разстояние, производителността е нараснала при някои работни позиции, тъй като служителите губят по-малко време в ходене на срещи, посещения на кметства или обучения, казва запознат източник.

Вътрешно проучване на IT консултантската компания Publicis Sapient, която следи работата на 410 служители в около 40 проекта, съсредоточени в технологиите, на голяма инвестиционна банка в Ню Йорк също установило скок на производителността. Между 16 март и 10 април задачите били изпълнени със същия или по-бърз темп в сравнение с периода преди кризата.

Последна актуализация: 17:16 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още