Катастрофа с електрически пикап Cybertruck на Tesla в режим на самоуправление миналата седмица поражда опасения за надеждността на софтуера на компанията, който управлява тази функция, и то дни след като главният изпълнителен директор Илон Мъск заяви, че тази година ще пусне платена услуга за роботизирани таксита, съобщава Ройтерс.
Пикапът – най-новият модел в гамата на Tesla, не е успял да излезе от свършваща лента, удря се в бордюра и се блъска в стълб в град Рино в Невада, докато е в режим на пълно самоуправление, който все пак изисква контрол от страна на човек зад волана.
„Не правете същата грешка, която направих аз. Внимавайте. Лесно е да стоим безучастни сега – не го правете“, заяви шофьорът Джонатан Чалинджър в социалната медийна платформа X, тагвайки Мъск. „Разпространете моето послание и помогнете на другите да се спасят от същата или много по-лоша съдба“.
Шофьорът съобщава, че е имало неизвестни механични проблеми, които са накарали автомобила да напусне платното и да се удари в стълба, според полицейски доклад, видян от Ройтерс.
От години Tesla е подложена на критики и разследвания относно безопасността на своя софтуер за подпомагане на водача след няколко катастрофи, включително една с фатален край.
В края на миналия месец обаче Мъск заяви, че хората, които са скептични по отношение на технологията, трябва да я изпробват сега, изтъквайки „огромното подобрение“ в профила на безопасност при последната ѝ итерация, наречена версия 13.
Според експерти по технологиите на автономните превозни средства последният инцидент със Cybertruck, който стана изключително популярен в социалните мрежи, е предупредителен знак за безопасността на технологията и готовността на Tesla да извади водача от управлението.
„Надпреварата е с технология, която не е готова за внедряване“, коментира Сабер Фала, професор по безопасен изкуствен интелект и автономия в Университета в Съри.
„Свършването на ленти, сливането и внезапните промени в пътната планировка остават проблематични за системите, управлявани от AI, на който липсва когнитивната адаптивност на човешките шофьори“, каза той.
Tesla не е отговорила на искането за коментар относно катастрофата.
Мъск заяви, че Tesla ще започне да тества платена услуга за превоз на пътници до юни в Остин, Тексас – щат, в който почти няма регулаторни изисквания за автономни превозни средства – последван от Калифорния и други региони на САЩ до края на годината.
Успешното внедряване на роботизираните автомобили е от решаващо значение за Tesla, докато се бори с по-широкото забавяне на търсенето на застаряващата си гама от електрически превозни средства, докато инвеститорите залагат много на завоя на Мъск към роботиката и изкуствения интелект за бъдещ растеж.
За разлика от други автомобилни производители, които използват дублиращи технологии за безопасност, подходът на Tesla разчита само на камери, което според експертите го прави по-евтин, но и по-рисков при трудни условия на видимост, като силен дъжд, сняг или мъгла.


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски
преди 9 месеца Мъска копче не могат да му кажат , щото уволнява наред регулаторите ... :))) ... тъй че ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар