Катастрофа с електрически пикап Cybertruck на Tesla в режим на самоуправление миналата седмица поражда опасения за надеждността на софтуера на компанията, който управлява тази функция, и то дни след като главният изпълнителен директор Илон Мъск заяви, че тази година ще пусне платена услуга за роботизирани таксита, съобщава Ройтерс.
Пикапът – най-новият модел в гамата на Tesla, не е успял да излезе от свършваща лента, удря се в бордюра и се блъска в стълб в град Рино в Невада, докато е в режим на пълно самоуправление, който все пак изисква контрол от страна на човек зад волана.
„Не правете същата грешка, която направих аз. Внимавайте. Лесно е да стоим безучастни сега – не го правете“, заяви шофьорът Джонатан Чалинджър в социалната медийна платформа X, тагвайки Мъск. „Разпространете моето послание и помогнете на другите да се спасят от същата или много по-лоша съдба“.
Шофьорът съобщава, че е имало неизвестни механични проблеми, които са накарали автомобила да напусне платното и да се удари в стълба, според полицейски доклад, видян от Ройтерс.
От години Tesla е подложена на критики и разследвания относно безопасността на своя софтуер за подпомагане на водача след няколко катастрофи, включително една с фатален край.
В края на миналия месец обаче Мъск заяви, че хората, които са скептични по отношение на технологията, трябва да я изпробват сега, изтъквайки „огромното подобрение“ в профила на безопасност при последната ѝ итерация, наречена версия 13.
Според експерти по технологиите на автономните превозни средства последният инцидент със Cybertruck, който стана изключително популярен в социалните мрежи, е предупредителен знак за безопасността на технологията и готовността на Tesla да извади водача от управлението.
„Надпреварата е с технология, която не е готова за внедряване“, коментира Сабер Фала, професор по безопасен изкуствен интелект и автономия в Университета в Съри.
„Свършването на ленти, сливането и внезапните промени в пътната планировка остават проблематични за системите, управлявани от AI, на който липсва когнитивната адаптивност на човешките шофьори“, каза той.
Tesla не е отговорила на искането за коментар относно катастрофата.
Мъск заяви, че Tesla ще започне да тества платена услуга за превоз на пътници до юни в Остин, Тексас – щат, в който почти няма регулаторни изисквания за автономни превозни средства – последван от Калифорния и други региони на САЩ до края на годината.
Успешното внедряване на роботизираните автомобили е от решаващо значение за Tesla, докато се бори с по-широкото забавяне на търсенето на застаряващата си гама от електрически превозни средства, докато инвеститорите залагат много на завоя на Мъск към роботиката и изкуствения интелект за бъдещ растеж.
За разлика от други автомобилни производители, които използват дублиращи технологии за безопасност, подходът на Tesla разчита само на камери, което според експертите го прави по-евтин, но и по-рисков при трудни условия на видимост, като силен дъжд, сняг или мъгла.
преди 1 месец Мъска копче не могат да му кажат , щото уволнява наред регулаторите ... :))) ... тъй че ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар