Книжата на китайския производител на електромобили BYD отбелязват най-големия си спад от три седмици насам, след като стана ясно, че инвестиционната компания на Уорън Бъфет се е освободил от дела си в компанията, предава Bloomberg.
Книжата на компанията поевтиняват с 1,66% към 9,17 ч. българско време, като тя е сред най-слабо представящите се компании в индекс на китайските акции, листнати в Хонконг. Berkshire Hathaway е продала целия си дял в BYD, съобщи CNBC в неделя, като цитира говорител на американскаат компания, който потвърди развитието.
В документ, подаден от филиала Berkshire Hathaway Energy, който притежаваше акциите на BYD, се посочва, че стойноста на инвестицията е нула към 31 март. Компанията на Бъфет притежаваше акциите от над 15 години, като първо купи 225 млн. акции през септември 2008 г. Книжата на компанията са поскъпнали с над 4500% от деня преди първата покупка до 31 март тази година.
Стойност на инвестицията на Bershire в BYD. Графика: Bloomberg LP
През последните две десетилетия BYD извървя пътя от малко известен китайски доставчик на батерии за клетъчни телефони до най-големия производител на електромобили и хибридни автомобили в страната. Berkshire започна да се освобождава от дела си в средата на 2022 г., като притежаваните от компанията акции намаляха до под 5% миналата година. Преминаването на този праг означаваше, че американската компания вече не е задължена от Хонконгската фондова борса да разкрива бъдещи продажби.
Книжата на BYD поевтиняха с около 30% спрямо историческия си връх, достигнат преди четири месеца поради нарастващите опасения относно възможностите ѝ да парира конкуренцията на фона на разрушителна ценова война в Китай.
Berkshire започна да инвестира в BYD, след като дългогодишният бизнес партньор на Бъфет, Чарли Мънгър, който купи акциите с президента на Himalaya Capital Ли Лу, препоръча инвестицията.
„При инвестициите в акции купуването и продаването са обичайни практики. Благодарни сме на Мънгър и Бъфет за признанието им за BYD и за 17-годишните им инвестиции, подкрепа и дружелюбно отношение“, каза Ли Юнфей, генерален мениджър за брандинг и пиар в BYD, в публикация в китайската социална мрежа Weibo в понеделник.
Говорител на BYD е препратил към публикацията на Ли в социалната мрежа, когато е бил помолен за коментар. За момента Berkshire не е отговорила на имейл, изпратен извън обичайното работно време.


Все повече шофьори минават на регенерирани гуми
Спипаха мъж с дрога във Варна
Кои са автомобилите с най-комфортни седалки
Излъчиха шампионите по футбол и волейбол в Общинските ученически игри във Варна
Практично: Как да спасим колата от кражба с подръчни средства
Защо продажбата на F-35 на Саудитска Арабия е толкова противоречив въпрос?
Китайски еврооблигации за милиарди бяха презаписани над 26 пъти
Джеф Безос пренася своя характерен управленски стил в AI стартъп за $6 млрд.
Ник Клег: Трябва да разплетем бъркотията в AI на предишните ЕК, ЕП
Ник Клег: От AI компаниите трябва да се изисква повече прозрачност
Първото AMG, напълно независимо от Mercedes, няма да има ДВГ
Hyundai показа конкурент на Land Cruiser
Малък китайски SUV е новото оръжие на Stellantis в Европа
Регенерираните гуми набират популярност. По-евтини, но дали са безопасни?
Полицаи от Варна преследваха 100 километра пиян шофьор
Какво научава оръжейната индустрия на НАТО от бойните полета в Украйна
Един от „кръстниците“ на AI: Компаниите са поели в грешна посока
Как НАТО може да изгради стена от дронове в Европа
Съвети за добра интимна хигиена