Август се оказа положителен месец за европейския пазар на нови леки автомобили. Изчисление на JATO Dynamics показва, че през август в Европа са регистрирани общо 790 177 нови коли, което е с 5% повече спрямо същия месец на 2024 г.
Ръстът, наблюдаван на пазара през миналия месец, може отчасти да се обясни с увеличените регистрации на електрически превозни средства с батерии (BEV). Тези продажби нарастват с 27% в сравнение с август 2024 г.
По този начин пазарният дял на BEV достига рекордните 20,3%, което е увеличение с 3,6 процентни пункта.
От началото на годината в Европа са регистрирани 1,54 милиона BEV.
Плъгин хибридните превозни средства (PHEV) записват още по-впечатляващ месец. През август са регистрирани 83 900 коли с това задвижване, като обемите се увеличават с 59% на годишна база, а пазарният дял на PHEV расте до 10,6%.
Изправени пред по-високи мита върху вноса на BEV в Европа, китайските автомобилни марки сега засилват присъствието си в сегмента на PHEV. Регистрациите им се увеличават от едва 779 броя през август 2024 г. до 11 064 превозни средства миналия месец, като BYD вече се нарежда на осмо място по продажби при това задвижване в региона.
Над 43 500 коли са регистрирани от китайски автомобилни марки през август – увеличение от 121% на годишна база. Тези обеми надхвърлят продажбите на редица големи европейски марки.
Комбинираните регистрации на китайските автомобилни марки за миналия месец засенчват продажбите на Audi (41 300 броя) и Renault (37 800 броя).
Все пак при BEV Volkswagen се нарежда на първо място по продажби с 16 523 превозни средства (45% ръст), следвана от Tesla с 14 753 регистрации (23% спад) и BMW с 13 018 регистрации (7% ръст).


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 2 месеца Хибридите отнесоха дизелът ... :))) ... Делът на дизеловите двигатели при продажбите на нови автомобили вече окончателно е под 10% ... Мдаа , омиргаща технология , твърде вероятно още преди 2030 ще изчезне окончателно , поне в Европа . Интересно , уж криза пък зверски ръст на електричките в целият континент , и то без субсидии , като изключим Испания само ... Форумните нефффто преработватели , следите ли колко бензиностанции се затварят в ЕС и у нас ?! Не ?! А трябва ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар