Група, представляваща почти всички големи автомобилни производители в САЩ, призова администрацията на президента Доналд Тръмп да отмени строгите ограничения за емисиите, които целят да принудят индустрията да произвежда все по-голям брой електрически превозни средства, съобщава Ройтерс.
Алиансът за автомобилни иновации, който представлява General Motors, Toyota Motor, Volkswagen, Hyundai Motor и други големи автомобилни производители, посочва в документ, подаден до Агенцията за опазване на околната среда (EPA), че законодателството, подписано от Тръмп през юни, ще увеличи ефективната цена на електрическите превозни средства и би могло да доведе до краткосрочен спад на пазарния дял на електромобилите.
Те твърдят, че правилата, финализирани миналата година при президента Джо Байдън, вече не са приложими.
„Стандартите за 2027 г. и по-късните версии просто не са постижими предвид пазара, зарядната инфраструктура, веригата на доставки, достъпността и други предизвикателства, както и последните промени в политиката“, изтъква групата.
Правилата на Байдън от 2024 г. целят да намалят емисиите от автомобилите в САЩ с близо 50% до 2032 г. в сравнение с прогнозираните нива за 2027 г. В тази връзка EPA прогнозира, че между 35% и 56% от новите превозни средства, продадени между 2030 г. и 2032 г., ще трябва да бъдат електрически.
На 30 септември данъчният стимул за покупка на електрически превозни средства в размер на 7500 долара изтича, като автомобилните производители предупреждават, че „значителна част“ от тях може да загубят федералната подкрепа за производство на батерии за електромобили, които възлизат на около 3000 долара, през следващата година съгласно закона.
„Това вреди не само на производителите на автомобили, които вече са вложили стотици милиони долари за инвестиции в технологии за електрически превозни средства, но и на цялата верига за доставки, която е подкрепяла тези инициативи“, заяви групата.
През юли EPA предложи отмяна на дългогодишната констатация, че емисиите на парникови газове застрашават човешкото здраве, премахвайки правната основа на всички разпоредби в тази връзка в САЩ. Това би сложило край на настоящите ограничения за замърсяване с парникови газове, генерирани от превозните средства.
Впоследствие демократи в Конгреса и екологични групи призоваха регулатора да се откаже от плана си и да запази правилата.
Автомобилните производители твърдят, че EPA все пак трябва да пренапише правилата на Байдън, заявявайки, че те „все още трябва да бъдат преразгледани до осъществими нива, за да осигурят стабилност за индустрията“.
Групата заяви, че „такъв план за действие при извънредни ситуации ще бъде от решаващо значение, ако стандартите за емисиите на парникови газове от моторните превозни средства бъдат запазени или възстановени по някакъв начин“.


Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната