През последните няколко години операторите на зарядни станции, компаниите за доставки по домовете и търговските центрове се стремят да разширят своята зарядна инфраструктура, за да захранват повече електромобили. Други представители на бизнеса обаче искат да помогнат на шофьорите да връщат излишната енергия обратно към мрежата, пише Bloomberg.
ChargePoint Holdings Inc., компания, базирана в Силициевата долина, която управлява приблизително 35 хил. станции за бързо зареждане в САЩ, обяви нов вид станция, която ще насочва енергия към и от превозните средства, за разлика от по-голямата част от зарядните устройства, които черпят електричество от мрежата.
ChargePoint се надява, че ще привлече компании, които управляват големи автопаркове, като им предостави възможност да продават енергията от батериите на превозните средства.
„Ще започнем да преминаваме към електрически автопаркове и ще намалим разходите директно – без стимули, без данъчни облекчения, без субсидии – в сравнение с автопарка от коли с двигатели с вътрешно горене“, посочва главният изпълнителен директор Рик Уилмър.
Зарядните станции отдавна са насочени към обслужване на корпоративните автопаркове, като например компании за доставка, за споделено пътуване и строителни предприемачи, които обикновено имат голямо и предвидимо търсене на енергия.
ChargePoint смята, че следващата фаза на конкуренцията при зареждането ще бъде да се помогне на тези компании да извлекат финансови ползи от своите превозни средства. Когато колите са в покой и имат излишна енергия в батериите, те могат да осигурят малка част от приходите или поне да помогнат за захранването на близките сгради. Често тези автопаркове са в покой в края на работния ден, точно когато търсенето на енергия е най-високо в стандартната мрежа.
В същото време много компании се стремят да генерират и съхраняват електроенергия на място, за да се предпазят от прекъсвания, да управляват цените на електроенергията в зависимост от времето на потребление или да се изключат напълно от мрежата. Тези обекти вече ще могат да се възползват от превозните средства като част от енергийния си микс, изтъква Eaton Corp., компания за управление на енергията, която си партнира с ChargePoint по новата система за зареждане.
Станциите, които ChargePoint нарича Express Grid, също така ще използват електроенергия, генерирана на място, например от слънчеви панели или вятърни турбини.
Компаниите „добавят разпределени енергийни ресурси като слънчева енергия, съхранение на енергия и вятър“, коментира Пол Райън, вицепрезидент и генерален мениджър на енергийния преход в Eaton. „Сега имате електрически превозни средства, които са батерии“, добавя той.
Разбира се, не всички комунални услуги могат или ще приемат електричество от нещо, което не е електроцентрала. По подобен начин много от днешните електрически превозни средства могат само да приемат енергия, без да я пращат в обратната посока – процес, известен като двупосочно зареждане. Например, електрическият пикап на Ford Motor Co., F-150 Lightning, може да разрежда батерията си, но електрическият кросоувър на компанията, Mustang Mach-E, няма тази възможност.
Все пак много анализатори очакват двупосочното зареждане скоро да достигне голям мащаб на пазара на електрически превозни средства. С климатичните промени и нарастването на енергоемките центрове за данни, американските фирми за комунални услуги се надпреварват да си набавят електричество по всякакъв начин.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 2 месеца До: zelka007turbo е как новичка бре, при толкова много 10 годишни. Ами въглеродния отпечатък? Отделно, хората отдавна карат електрически бусове, а ти все още замръсяваш. Влизай в час, преди да са отменили съвсем зеления преход! :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: 0pk ... Тцъ , новичка . Последният дизел го продадох по ковида ... Само бусовете ми са дизел . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: zelka007turbo ти купи ли си вече електричка на 10г. или все още зареждаш дизела до горе без да се замисляш? Щото гледам, че са пълни автокъщите с тесли на много достъпни цени, но не виждам голям наплив на клиенти. :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: Един Българин ... цената зависи от договорът ти с доставчика , от наличието на специфичен електромер , ама вие не щете да се либерализирате , искате си енергото ... :))) ... а това как една батерия на съвременен електрически автомобил си заминавала за 4 години е меко казано изключително неграмотно твърдение ... !! ... Не ви ли прави впечатление , че по улиците на големите ни градове има електрички на по 10г , които всеки ден се карат и зареждат ?! хем са със старото поколение батерии ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Хехе да си хабиш цикли на зареждане всеки ден и да изхвърлиш колата на 4-тата година, а не осмата. При какви цени ще се изкупува енергията в пиковите часове заедно с данъци и загуби, че да има смисъл от това? отговор Сигнализирай за неуместен коментар