Китай е наредил на авиокомпаниите в страната да не приемат нови доставки на самолети Boeing в отговор на решението на САЩ да наложат 145% мита върху вноса на китайски стоки, съобщава Bloomberg News във вторник (15 април), позовавайки се на запознати източници.
Акциите на Boeing, който гледа на Китай като на един от най-големите си пазари за растеж и където конкурентът Airbus има доминираща позиция, поевтиняха с 3% в предварителната пазарна търговия, съобщава Ройтерс.
Пекин също така е поискал от китайските превозвачи да спрат покупките на оборудване и части за самолети от американски компании, се казва в материала на Bloomberg.
Очаква се спирането на покупките на компоненти, свързани със самолетите, от Китай да повиши разходите за поддръжка на самолетите, които летят в страната.
САЩ и Китай са въвлечени в търговска война, предизвикана от митническата политика на американския президент Доналд Тръмп. Миналата седмица Китай повиши налозите върху вноса от САЩ до 125% в отговор на американските мита.
Китайското правителство обмисля начини за оказване на помощ на авиокомпаниите, които наемат самолети Boeing и са изправени пред по-високи разходи, съобщи Bloomberg News.
Boeing не е отговорила веднага на запитването на Ройтерс за коментар.
Митото от 125% ще повиши значително цената на самолетите Boeing за китайските превозвачи, като ги превърне във финансово бреме и потенциално ще накара авиокомпаниите да обмислят алтернативи като Airbus и местния играч COMAC.
Трите най-големи китайски авиокомпании – Air China, China Eastern Airlines и China Southern Airlines – имат планове за доставки на съответно 45, 53 и 81 самолета Boeing в периода 2025-2027 г.
Според анализатори ескалиращите мита между двете най-големи икономики в света рискуват да доведат до спиране на търговията със стоки между тях. През 2024 г. тази търговия се оценява на над 650 млрд. долара.
Тръмп, който в петък заяви, че се чувства комфортно с митата върху вноса Китай, също така допусна, че на хоризонта може би се вижда сделка с Пекин, но все още не е постигнато споразумение.
преди 1 ден До: Solar Power т.е. да печата пари и да трупа дълг. Да финансира лудостта по целия свят и да заличи САЩ. Да това е много хубаво. Най-вече да дава кинти на всякаква *** за "демокрация". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 дни Нищо не вижда тръмп ... един глупав дядка фалирал цели 6 пъти ... Тръмп е като патлера ... едно голямо нищо което си мисли,че има големи топки. Уви видя се ,че мигна много бързо. Тръмо трябваше да направи елементарни неща. Тоест нищо по различно от това което правеше Байдън :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 дни Ще летят на гърба на златния дракон, кво толкова. Боинг фалира и китайците го купуват. Щом китайците работят с рашките по двигатели, явно в това направление не са на "светлинни" години пред другите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 дни Един луд в Кремъл беше достатъчен, но сега имаме още един - в Белият дом ... кофти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 дни До: Доктор_Проктор и аз реших да чекна в гугъл и получих следния резултат ... - Boeing 737 MAX: Typically around 2-3 years.- Boeing 787 Dreamliner: Often around 3-5 years.- Airbus A320neo: Usually about 2-4 years.- Airbus A350: Typically around 3-5 years. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 дни До: Алехандро-бърз гугъл сърч показва че за А320Нео чакането е 6 до 8 , а за 321 XLR 10 до 12 , за Боинг 737 както по долу писах е 5 до 7. Така че чайниците ще останат със бързите си влакове както отива ! Да не казвам че Тръмп може да забрани на Аирбъс да продава самолети с американски части, примерно с двигатели Прат и Уитни ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 дни *потенциално ще накара авиокомпаниите да обмислят алтернативи като Airbus и местния играч COMAC.* - Airbus едва ли има свободни самолети за продаване в близките 3-4 години, а и не може да поеме сервиза на Бойнг. Местният играч COMAC за сега е изкарал един годен за употреба 100-местен регионален самолет, пълен с американски компоненти. Интересно, интересно - залозите се повишават до *аф или даф*. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 дни *Пекин също така е поискал от китайските превозвачи да спрат покупките на оборудване и части за самолети от американски компании* - Ето това е много интересно решение - това включва ли и поддръжката на самолетите Бойнг, които в момента се експлоатират? Ако да, то скоро ще се докарат като руснаците - от 3 налични самолета 2 да са донори на части, за да лети 1. Ако не, но Тръмп се намеси и спре споддръжката с части и сервиз на наличните самолети в момента, какво правят китайските превозвачи? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 дни До: Доктор_Проктор... За по-популярни модели (например Airbus A320/A320neo), времето от поръчката до първата доставка варира между 2 и 4 години. При силно търсене и голям беклог, този период може да се удължи малко. За по-големи и по-специализирани модели (като Airbus A350): Срокът за доставка вече може да бъде по-дълъг често около 4 до 5 години. Но са далеч от 7. А и не стоят на едно мчясто, от години се подготвят за това, вкл. с двигатели и авионика! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 дни До: Доктор_ПрокторПо този път по който е тръгнал ненормалния Тръмп може наистина да направи /не САЩ, а/ ЕВРОПА ОТНОВО ВЕЛИКА! отговор Сигнализирай за неуместен коментар