IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как се справят германските индустрии с енергийната криза?

Една на всеки десет средни компании, които осигуряват общо близо две трети от работните места в Германия, е намалила или спряла производството си заради цените на газа

09:20 | 02.10.22 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Германия успя да запълни своите газохранилища до 91,32% от капацитета им, разсейвайки страховете, че може да се сблъска с недостиг на енергия тази зима, след като руските газови потоци спаднаха през последните седмици и месеци.

Всички тези усилия обаче постигнаха резултати определена цена, пише Ройтерс.

Една на всеки десет средни компании, които осигуряват общо близо две трети от работните места в Германия, е намалила или спряла производството си заради цените на газа, показва септемврийска анкета на близо 600 средни фирми на бизнес асоциацията BDI.

Някои промишлени гиганти, в частност индустриите, които използват големи количества газ, като химическия сектор, започнаха да пренасочват производството и своите достави, докато други преминават от газ към въглища или петрол - което създава проблеми за техния въглероден отпечатък.

Ройтерс предоставя преглед върху мерките, които някои от най-големите индустриални фирми в Германия са предприели, за да намалят употребата на газ в очакване на зимата.

BASF

Най-голямата химическа компания в света намали производството на амоняк, азотен тор и суровини за инженерни пластмаси и течност за третиране на отработените газове (AdBlue), които разчитат до голяма степен на природен газ.

Сега концернът доставя част от необходимия амоняк от страни извън Европа, където цените са по-ниски, споделя говорител.

BMW

Автомобилният концерн консумира около 3500 гигаватчаса (ГВтч) енергия годишно само в Германия и Австрия, като три четвърти от нея се покриват от природния газ.

BMW може да намали потреблението на газ поне с 15% в сравнение с миналата година, изтъква главният финансов директор на компанията Николас Петер.

Ръководителят на концерна Оливер Ципсе каза през август, че BMW може да замени около 500 ГВтч електроенергия от захранвани с газ електроцентрали чрез закупуване на електроенергия от други източници, но това значително ще увеличи разходите.

Автомобилният производител все още оценява тази мярка, посочва говорител на BMW.

CONTINENTAL

Доставчикът на автомобилни части работи от август за намаляване на потреблението на газ с 20%, като се стреми да го замени с петрол, електричество или втечнен газ. Компанията също така се опитва да диверсифицира своите доставчици на енергия.

COVESTRO

Химическата група, която произвежда редица продукти, включително химикали за пяна, използвани при матраците, автомобилните седалки и при сградната изолация, използва природен газ както като суровина за своето производство, така и като източник на енергия.

Замяната на газа като суровина все още не е възможна, като опциите за пренасочване към други енергийни източници също са ограничени, въпреки че компанията проучва къде може да замени горивото с петрол, споделя говорител.

DAIMLER TRUCK

Главният изпълнителен директор на Daimler Truck заяви в скорошно интервю за FAZ, че компанията иска да премине от газ към петрол по отношение а своите  мощности за производство на електроенергия, но бавната бюрокрация отлагат това за октомври.

Daimler Truck вече е приложила някои мерки за намаляване на цялостната консумация на енергия, включително чрез LED светлини и намаляване на температурата в офиси и производствени халета с 2 градуса по Целзий през зимата, споделя говорител.

HEIDELBERG MATERIALS

Heidelberg Materials, по-рано известна като HeidelbergCement, заяви през юли, че изготвя планове за извънредни ситуации за преминаване към алтернативни енергийни източници, включително към петрол.

Тя беше засегната главно от нарастващите цени на електроенергията, не толкова на газа, като разходите ѝ за енергия скочиха с 60% спрямо тези от миналата година.

MERCEDES-BENZ

Производителят на луксозни автомобили заяви през юли, че е намалил потреблението на газ с 10% и не е правил повече съкращения оттогава.

Редукцията беше постигната чрез захранване на централите за комбинирано производство на топлинна и електрическа енергия с електричество, а не с газ, както и чрез намаляване на отоплението на работните места.

Mercedes инвестира в капацитет за възобновяема енергия, изграждайки вятърен парк в северната част на Германия, но той няма да заработи преди 2025 г.

THYSSENKRUPP

Thyssenkrupp Steel Europe частично намали производството в Германия поради колебливото поведение на клиентите, което компанията отчита като признак на рецесия, изтъква говорител.

Концернът също така премести част от производството си в Германия в Дуисбург, където може да произвежда електричество, използвайки пара, генерирана от газ от неговите пещи и инсталации.

VOLKSWAGEN

Водещият европейски производител на автомобили заяви миналия четвъртък, че е намалил потреблението на газ с 20% чрез замяна на горивото с въглища и петрол.

Компанията обяви планове за извънредни ситуации, в случай че нейните доставчици бъдат принудени да спрат производството, включително за складиране на компоненти.

Групата разполага с 6000 доставчици в различни части на Европа, които са особено уязвими от недостига на газ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:19 | 02.10.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Индустрия виж още

Коментари

Финанси виж още