Последният удар на хутите по руски танкер вероятно ще доведе до поредната компания, която ще пренасочи своите търговски кораби да не минават през Суецкия канал. Това ще доведе до допълнителни разходи, които наблюдаваме и към момента в превоза на контейнери. Това коментира търговският директор на cargo-partner България Виктор Батов в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria.
Удължаването на траекторията на корабите е около 6500 км допълнително разстояние, което един контейнеровоз трябва да премине от Азия към Европа, или средно около 10 дни, а в обратна посока дори повече – между 15 и 20 дни, посочи гостът.
По отношение на оскъпяването на превоза за българския пазар Батов посочи, че в края на ноември цената за морско навло за транспорт на 40-футов контейнер е била около 1500 долара. Впоследствие с началото на кризата в Червено море през втората половина на декември цената е нараснала до 2500 долара. В крайна сметка пазарът наложи около 5000 долара за транспорт на 40-футов контейнер от Азия до Европа, каза Батов.
„Прогнозата за увеличението зависи от това какво ще се случи в оставащите дни до китайската Нова година и след нея“, посочи събеседникът.
Имайки предвид и удълженото транзитно време, големият печеливш е жп транспортът, който е алтернатива както на морския, така и на въздушния, коментира Батов. Предимство е и фактът, че е по-екологичен. „С началото на кризата в Червено море наблюдаваме удвояване на търсенето на жп транспорта“, отчете той.
Според него затрудненията може да дойдат от връщане на празно оборудване в Китай, тъй като се очаква дисбаланс към вече сложната ситуация в Азия с наличието на празно оборудване. Ключова роля за преодоляване на затрудненията ще изиграе правилното планиране на доставки.
"Очакваме цените за транспорт от Азия до Европа да бъдат сравнително стабилни спрямо предходните години. Ако кризата приключи по-скоро, се очаква връщане към цени преди пандемията и такива, каквито имахме през третото и четвъртото тримесечие на 2023 г., което да успокои пазарите и да даде възможност на всички компании да работят по-спокойно", допълни Батов.
Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
преди 1 година Всичко това е зареди престъпната *** наречена Америка . Както забраниха на Европейските страни да ползват 5G тъй като застрашавал Националната им безопасност. Направиха всичко възможно Китай да не може да осъществи проектът " Един пояс един път " създавайки постояни препятствия. Сега Европа и останалите трябва да плащат заради Американските забрани, ограничения изкуствени създадени проблеми с цел да навредят на Китай. отговор Сигнализирай за неуместен коментар