България е сред страните в Европейския съюз с най-малък дял на предприятията, които отделят средства за реклама в интернет.
У нас това важи за 25,63% от компаниите, като по-малък е делът им само в Румъния (22,8%), Полша (23,2%) и Португалия (23,6%), сочат данни на европейската статистическа служба Евростат.
На ниво ЕС 32,6% от компаниите са плащали за реклама в интернет през 2024 г.
Сред 20 страни членки, за които са налични данни, интернет рекламата е била използвана от над три пети от предприятията в Малта (60,4%) и от близо половината от тях във Финландия (49,8%) и Кипър (49,4%).
Графика: Евростат
За персонализиране на интернет рекламата могат да се използват различни методи. Най-популярният е използването на информация от прегледите на съдържанието от потребителите на уеб страници или ключови думи от техните запитвания, което е известно като контекстуална реклама. Този метод се използва от 76,8% от компаниите в ЕС, които плащат за реклама в интернет.
В същото време 44,3% от предприятията използват геотаргетиране – стратегия, която ползва географска информация от IP адреси или мрежови данни, за да адаптира съдържанието въз основа на местоположението на потребителя. За по-голяма ефективност геотаргетирането може да се комбинира с други рекламни методи, за да се привлекат по-добре потенциалните клиенти.
Поведенческото таргетиране, използвано от 41,6% от предприятията, които плащат за реклами в интернет, ползва данни от минали онлайн дейности чрез бисквитки, за да установи техните интереси и предпочитания. Тези данни позволяват на предприятията да персонализират рекламите, като съпоставят потребителите с конкретни целеви аудитории.
На последно място други методи за таргетирана реклама са използвани от 45,3% от предприятията, които плащат за интернет реклами.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"
Ирина Шейк пак събра всички погледи
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано