IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ubisoft: Стриймингът ще трансформира игрите, както Netflix промени телевизията

Френският гейминг гигант вярва, че се задава голяма промяна, макар и не с темпа, който очакваха мнозина

12:42 | 26.09.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Стриймингът ще трансформира индустрията за видео игри по начина, по който Netflix направи революция в телевизията и киното, заяви ръководителят на Ubisoft, след като френската компания сключи сделка за облачни услуги с Microsoft, пише Financial Times.

Ubisoft, създателят на конзолни франчайзи, сред които Assassin’s Creed и Rainbow Six по Том Кланси, миналия месец обяви, че придобива стрийминг правата за портфолиото от игри на Activision Blizzard като част от усилията на Microsoft да си осигури одобрение от регулаторите за поглъщането на Activision.

„Когато Netflix първа каза, че навлиза в стрийминга, нейните акции значително понижиха цената си и компанията беше силно критикувана“, припомня главният изпълнителен директор на Ubisoft Ивс Гиймо.

„Виждаме в какво са се превърнали днес“, допълва той. „Ще бъде същото и с видео игрите, но ще отнеме време. Когато се случи, нещата ще се развият много бързо“, прогнозира той.

Новините за сделката на Microsoft изпратиха цената на акциите на Ubisoft с 9% нагоре само за ден. Въпреки това книжата ѝ са загубили близо две трети от стойността от последния си пик в началото на 2021 г. Това се случи след серия от отложени премиери, по-слабо представяне на нови игри и бавното развитие на абонаментната услуга Ubisoft+.

Досега облачният гейминг напредва по-бавно, отколкото мнозина в индустрията прогнозираха, а причините са както технически, така и бизнес предизвикателства. Преди година Google се раздели с амбициите си за облачната гейминг услуга Stadia, след като тя не успя да привлече потребители.

Групата за пазарни проучвания Omdia прогнозира, че гейминг услугите в облака, като Xbox Game Pass Ultimate и PlayStation Plus Premium, ще генерират 3,2 млрд. долара през 2023 г., което се равнява на едва 2% от общите разходи на потребителите за игри. Анализатори прогнозират, че делът ще нарасне поне двойно в следващите пет години.

Ubisoft е по-голям оптимист. „Силно вярваме, че в следващите 5 до 10 години много игри ще бъдат стриймвани и ще бъдат създавани в облака“, посочва Гиймо. „Това ни накара да действаме по сделката [с Microsoft]“, допълва той.

Решението на Microsoft да предложи на Ubisoft голяма част от правата на Activision за игри в облака ѝ донесе първоначално одобрение от британската Служба за агенции и пазари миналата седмица. Одобрението ще проправи път за финализиране на най-голямото придобиване в историята на индустрията за игри, което ще се случи през следващия месец. Финалното решение на британския регулатор все още се очаква.

Гиймо не разкрива финансови подробности за стрийминг сделката, която ще включва „еднократно плащане“ към Microsoft за придобиване на права за гейминг в облака извън Европейската икономическа зона за всички хитови игри на Activision, включително Call of Duty, за следващите 15 години.

Гиймо твърди, че стрийминг правата – плюс пускането на по-мощна мобилна технология като новите iPhone 15 на Apple – ще бъдат ключови за засилване навлизането на Ubisoft на пазара в бързо развиващи се региони извън Европа и САЩ, където конзолните игри не са толкова популярни.

„Страните, които трябва да напреднат много бързо, често се насочват към нови технологии и пропускат стари методи от стари системи“, коментира той, визирайки насочването на Африка към мобилните разплащания. „Така че смятаме, че тези региони ще се насочат по-бързо към стрийминга и облака от други“.

Базираната в Париж Ubisoft имаше няколко трудни години, след като нетните ѝ резервации се свиха, а дългът ѝ нарасна. През 2020 г. компанията се изправи и пред обвинения в сексуален тормоз и слабо управление на човешките ресурси, което доведе до оставките на няколко високопоставени мениджъри.

„Това имаше голямо влияние“, коментира Гиймо във връзка с обвиненията в сексуален тормоз. „Имахме системи, които не бяха достатъчно ефективни“, допълва той.

Компанията залага, че големите премиери на игри тази година, като Assassin’s Creed Mirage през октомври, увеличаването на ресурсите, фокусирани в най-успешните франчайзи и програмата за съкращаване на разходите с 200 млн. долара ще ѝ помогнат да се справи с кризата.

Някои анализатори прогнозират, че дългоочакваното завършване на сделката на Microsoft и Activision ще доведе до нова вълна на консолидация в индустрията за игри. Ubisoft, която е един от най-големите самостоятелни издатели на игри, е смятана за потенциална цел.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:16 | 26.09.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още