IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Apple очаква силен празничен сезон, подкрепен от продажбите на новите модели iPhone

Бизнесът на компанията в Китай все пак остава по-слаб

09:44 | 31.10.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Apple прогнозира голям скок на приходите от продажби през празничния сезон след пускането на нови модели iPhone, което помага на инвеститорите да се уверят, че водещият ѝ продукт остава двигател на растежа, пише Bloomberg.

Приходите за фискалното първо тримесечие, което продължава до края на декември, ще нараснат с 10-12%, обяви главният финансов директор Кеван Парек. Анализаторите очакваха средно увеличение от 6%.

„Очакваме приходите от iPhone да нараснат двуцифрено на годишна база, което би било най-доброто тримесечие за iPhone досега“, коментира той.

Прогнозата подсказва, че Apple се справя с редица глобални предизвикателства, включително търговското напрежение, слабостта в Китай и забавянето в разработването на функции с изкуствен интелект (AI).

При пускането на най-новите си модели смартфони през септември Apple актуализира дизайна им и предложи ултратънък модел, наречен Air. Серията остава най-големият източник на средства за компанията, генерирайки близо половината от приходите ѝ.

Цената на акциите на Apple се повиши с повече от 4% по време на следборсовата търговия. От началото на годината до края на снощната сесия стойността на книжата се е увеличила с 8,4%.

През четвъртото фискално тримесечие, което приключи на 27 септември, приходите от продажби са нараснали със 7,9% до 102,5 млрд. долара. Това надмина леко средната прогноза за 102,2 млрд. долара. Печалбата се е увеличила до 1,85 долара на акция, над средно очакваните 1,77 долара на акция.

Американският технологичен гигант печели от по-силния от очакваното растеж на услугите си през периода, което помогна за компенсиране на забавянето в Китай. Подразделението за Mac и носими устройства също се представя по-добре от очакваното.

Митата са добавили разходи на стойност 1,1 млрд. долара през тримесечието, което отговаря на очакванията на Apple. Компанията прогнозира разходи за 1,4 млрд. долара, свързани с митата, през настоящия период. Оперативните разходи пък ще варират между 18,1 млрд. и 18,5 млрд. долара.

Приходите от региона, включващ Китай, Макао, Хоконг и Тайван, са се понижили с 3,6% до 14,5 млрд. долара през последното тримесечие, под сумата от 16,4 млрд. долара, прогнозирана от анализаторите. Компанията е изправена пред все по-голяма конкуренция от местни производители на смартфони и не успява да предложи своите AI функции в страната. Въпреки това главният изпълнителен директор Тим Кук заяви, че вярва, че Apple ще се върне към растеж в региона през текущото тримесечие.

Приходите от iPhone са скочили с 6,1% до 49 млрд. долара, подкрепени от новите модели. Това все пак се оказа под очакванията за 49,3 млрд. долара. Apple заяви, че се е сблъскала с ограничения в доставките, които може да са повлияли негативно на растежа.

Последното тримесечие включваше близо две седмици продажби на iPhone 17, а първоначалното търсене изглеждаше силно. Повечето купувачи заложиха на по-високия клас Pro модели, помагайки за увеличаване на средната търговска цена. iPhone Air, който струва 999 долара и е по-скъп от модела, който замени, също помогна на този фронт.

Услугите остават най-бързо развиващият се сегмент на Apple през последното тримесечие. Приходите от тях са се увеличили с 15 на сто до 28,8 млрд. долара при очаквани 28,2 млрд. долара.

Въпреки добрия растеж бизнесът с услуги продължава да е изправен пред предизвикателства от регулатори, които искат да променят политиките на App Store, а това би могло да повлияе на приходите от софтуер и абонаменти. Въпреки това Apple си осигури скорошна съдебна победа, когато съдия отказа да анулира сделката ѝ с Google за 20 млрд. долара.

Приходите от Mac са нараснали с 13% до 8,73 млрд. долара, надхвърляйки очакваните средно 8,6 млрд. долара. През март компанията обнови своите линии MacBook Air и Mac Studio, а по-рано този месец пусна нов MacBook Pro.

Междувременно през март бизнесът с iPad представи нови модели от нисък клас Air и актуализира Pro версията този месец. Това звено генерира приходи за 6,95 млрд. долара, без промяна спрямо предходната година.

Приходите от продажби на подразделението за носими устройства, устройства за дома и аксесоари, което включва AirPods, умните часовници и умните говорители HomePod, са се свили с малко под 1% до 9,01 млрд. долара. Анализаторите се опасяваха от по-голям спад през периода.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:44 | 31.10.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още