Българският пазар на доставки на храни и хранителни продукти има голям потенциал за развитие, ето защо навлизането в страната е „логична стъпка“ за гиганта Wolt. Това разкри пред Investor.bg Ивайло Нецов, генерален мениджър на Wolt България.
Компанията оперира в над 30 държави в Европа и по света, включително във всички съседни страни – у нас е едва от 4 месеца, но вече работи в четири града (София, Пловдив, Варна и Плевен), като предстои навлизане и в други.
„Българинът все още много обича да излиза навън. Това ни дава амбицията да докажем на хората, че поръчката на храна вкъщи не само че е много по-удобна, а всъщност предоставя по-добро изживяване на крайния потребител“, коментира Нецов, допълвайки, че българите обичат да поръчват предимно пица и бургери.
„Всяка държава има своите особености. В съседна Гърция особено много се поръчва кафе например – популярното фрапе. В България я няма тази специфика, а хранителните навици са много припокриващи се на различните пазари. Ние също много обичаме бърза храна, а много хора все повече се ориентират към пазаруване от хранителни магазини. Това е нещо, което се наложи в последните години, особено по време и след Covid“, допълни Нецов.
Доставките по време на моменти със засилен трафик в София са предизвикателство, но платформата насочва отрано потребителите за времето за изчакване на поръчката, оптимизира маршрутите на куриерските партньори и търси начини за по-голяма предвидимост чрез различни функционалности.
„Наскоро пуснахме нова функционалност за тест – предварителна поръчка с конкретен слот за доставка. Това ни дава доста повече гъвкавост в организацията на доставката. Голяма роля играят и различните превозни средства – велосипеди, електрически скутери, които пък ни дават възможност да сме по-ефективни в трафика“, коментира гостът.
За управлението на толкова комплексна система – ресторанти и ритейл партньори, куриерски партньори и клиенти – фактори са и оперативната основа, и чисто човешката част. Всяка стъпка е проследима, а когато хората харесват компанията, за която работят, те се стараят повече, споделя генералният мениджър на Wolt България.
Той е категоричен, че най-ценното за един бизнес остава не толкова намирането, а задържането на клиента.
Същевременно това е сложна задача, тъй като пиковите моменти за онлайн поръчки зависят от много условия – условията навън, трафика, часовите слотове.
Как се задържат потребители на фона на сериозната пазарна конкуренция? Какви данни събира и предоставя Wolt на своите партньори и как успява да персонализира услугата си, можете да научите от видеото!


Награждават участвалите в евакуацията на танкера "Кайрос"
Какво ще бъде времето във вторник?
Нужен е още 1 млн. лева за допълнителни ремонти в СК "Локомотив" във Варна
Европейски лидери подкрепиха Зеленски и Украйна
Хороскоп за 9 декември 2025
IBM придобива Confluent за $11 млрд, за да разшири AI услугите си
Paramount се опитва да отнеме Warner Bros. от Netflix с оферта за $108 млрд.
Тази зима Европа ще се топли с много по-евтин газ
Жилищата у нас няма да поскъпват двуцифрено, а ще следват доходите и инфлацията
Япония и Китай ескалират конфронтацията със спор за военен радар от уикенда
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Маникюр за зимата – 7 дизайна тип пуловер, които да опитате
Коледа може да е особено мразовито: Експерти обсъждат дали настъпва зимата на века
Приоритети: Поколението Z предпочита домашните любимци пред децата
Джеси Джей предупреди, че ракът ѝ може да се завърне
Мъск създава нов "фирмен град" в Тексас успоредно с проектите на "СпейсЕкс"