Редица статии в последно време обсъждат загрижеността на Холивуд за скорошната вълна от сделки на Netflix за милиарди долари със звезди като Шонда Раймс, Раян Мърфи и семейство Обама за създаването на съдържание за видео стрийминг услугата. За разлика от динамиката на Netflix, традиционната филмова индустрия е възпрепятствана от бизнес модел, който е силно зависим от филмовите поредици и нови версии на популярни ленти отпреди няколко десетилетия, и където успехът зависи също от случайни и неизвестни фактори, пише в свой анализ Forbes.
Простата истина е, че в момента, благодарение на няколко глобални хита и на постоянния поток от приходи от своите 125 млн. абонати, Netflix може да си позволи да поема рискове и да продуцира всеки проект, който пожелае, както и да наема талантите, които са ѝ нужни, за да постигне успех.
Стойността на компанията възлиза на 164 млрд. долара и е нараснала с над 70% от януари насам, благодарение на което тя изпреварва Disney като най-високо оценената медийна компания в света. Disney е на стойност 152 млрд. долара. Между тях има няколко ключови разлики. Netflix има под 5000 служители, Disney – близо 200 хил., и същевременно изглежда е открила тайната на постоянния успех на по-голямата част от продукциите си.
Успехът не е с ясна рецепта за холивудските и традиционните продуценти. Миксът между тема, стил, сюжет, звезди, режисьори и други фактори е анализиран от десетилетия и изглежда никой не е съвсем наясно кой е най-правилният ход. През десетилетията прогнозирането на успеха неслучайно е сравнявано с алхимия.
Ето защо Netflix реши да опита да прави анализи. Потребителите на платформата не просто дават на компанията пари, но и нещо много по-важно – огромни обеми от подробна информация за техните вкусове, навици и интереси. Netflix използва тези данни, за да създава алгоритми за препоръки, на които потребителите се доверяват, защото често са прави. Но компанията използва и прогнозиране на търсенето.
Когато Netflix сключи сделка с Шонда Раймс, Раян Мърфи или семейство Обама, тя не прави това от чисто вдъхновение, шесто чувство или интуиция, а благодарение на модел за анализ на данни, който ѝ казва, че определена комбинация от талант, приятен сценарий и други фактори, на които тя може да повлияе, ѝ дават много по-голям шанс за успех.
Тя знае не просто това, но има и много добра идея кои от нейните абонати ще гледат въпросния сериал. За разлика от това традиционната индустрия обикновено разчита на данни, агрегирани от различни платформи и базирани на много по-основна социологическа и демографска информация.
Индустрията за съдържание е изложена на същите фактори като други сектори: успехът в момента зависи от бизнес моделите, които могат да генерират много подробно данни, а в светлината на GDPR трябва да опазват личните данни. Същевременно те трябва да подхранват сложни модели за данните, алгоритми за подходящо машинно самообучение и т.н.
Най-новите сериали на Netflix не са създадени, защото продуцентът е имал божествено вдъхновение, а защото моделът на данните е казал, че нещо ще проработи. В този смисъл Netflix е аналитичен модел от XXI век, докато Холивуд все още живее в XX век. Вследствие на това е и непрекъснатият успех и растеж на Netflix – компания, която разбира силата на анализите, данните, алгоритмите и машинното обучение.


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Кели Кларксън най-лесно пише коледни песни
5 вълшебни билки, които спират косопада
Цветът на 2026 година е странен и успокояващ - разберете кой е той
Как бързо да направим домашно кисело зеле?
ЕК разследва "Гугъл" за използването на потребителско съдържание за развитието на ИИ