С-класата на Mercedes от край време е считана за въплъщение на германското инженерингово изкуство. В течение на годината луксозният седан отново ще постави стандарти в индустрията и за първи път шофьорът ще шофира автономно на местни магистрални участъци. Поне в задръствания или бавен трафик и максимална скорост от 60 километра в час шофьорите ще могат да предадат волана на системата и вместо това да гледат Netflix, да четат вестниците или да пишат имейли, пише в свой анализ германският Handelsblatt.
Би било крайъгълен камък. Първият в света високо автоматизиран сериен автомобил ще е от Германия. Може да се случи още през есента. Поне това смята да направи законодателят. А в рамките на този скок в иновациите инженерите на Mercedes се кълнат, наред с други неща, в HD картите на Here Technologies, точни до милиметър, с помощта на които много точно може да бъдат определяни местоположенията на превозните средства и препятствията.
В края на 2015 г. автомобилната дъщерна компания на Daimler, заедно с BMW и Audi, купи бившото поделение на Nokia за 2,6 милиарда евро. По-късно към алианса на Here се присъединиха и Bosch и Continental.
Компанията със седалище в Амстердам, така се надяват германците, ще определи стандартите в битката за автомобила робот срещу Google, Apple и Tesla. Толкова за теорията. На практика обаче услугата за пространствени данни заплашва да се изроди в хроничен получател на милостиня, независимо от престижни поръчки като тези за S-класаta. Причината: след поглъщането преди пет години и половина Here носи на германските си мажоритарни акционери постоянни загуби. Кумулативно, сега в балансът има минус от около 1,3 милиарда евро.
Това става ясно от годишния доклад за 2020 г. на картовата услуга, който наскоро беше публикуван в нидерландския търговски регистър. Според него продажбите на Here са намалели с почти една четвърт през миналата година поради коронакризата - до 857 милиона евро. Въпреки че компанията успя да ограничи нетната загуба с 40 процента в сравнение с 2019 г., екипът на изпълнителния директор Едзард Овербек „изгори“ повече пари от всякога - 163 милиона евро.
Шефът на Tesla Илон Мъск не вярва в 3D картите
Очакваният ръст в автономното шофиране е дълъг залог за бъдещето. Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск смята, че 3D картите така или иначе са „наистина лоша идея“. Технологията е твърде скъпа и не можело да реагира бързо на промените. От скоро пионерът на електрическите автомобили разчита само на камери в своите превозни средства, за да предвиди пътя и всички опасности.
Други доставчици на напълно автономни системи за шофиране, като сестринската на Google компания Waymo, използват географски данни като допълнителна защитна мрежа, но предпочитат сами да актуализират своите карти.
А това наранява и Here - особено след като продажбите на компанията стагнират дори преди пандемията. Лицензионните такси в основния бизнес с базирани на местоположението данни за навигационни устройства намаляват. Потенциалните източници на приходи от други отрасли са все още слаби. Междувременно нуждата от инвестиции остава висока. Това е токсична смес, казват неофициално мениджъри от групата на собствениците. Едва в края на 2020 г. акционерите трябваше да отпуснат на Here заем от 150 млн. евро. Готовността на собствениците за по-нататъшни инжекции е ниска, се твърди в бранша.


Идват коледните банкети: Как да се забавляваш, без да рискуваш кариерата си?
До дни ще се родят първите бебета, създадени с помощта на изкуствен интелект
Какви защити имат евробанкнотите и как да разпознаем истинските?
Броят на чужденците в Европа се увеличава, нужни са за работна ръка
Какво вещаят звездите за 2026 година?
Инвеститорите се обръщат от AI към компании от по- консервативните сектори
Европейските народи трябва да променят мисленето си по отношение на войната
AI трябва да задава повече въпроси на децата ви
Старомоден лек за отслабващото доверие в правителството
Китай отхвърля чиповете H200 на Nvidia, надхитряйки стратегията на САЩ
Volkswagen попадна в капан
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
Грешка ли е да сменяте единствено амортисьорите
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Георгиев: Само за миналата година са 106 присъдите за сексуални посегателства срещу деца
Тихомир Безлов: Големият проблем за политиката в страната ни е, че няма устойчивост
Максимумът на метеорния поток Геминиди за 2025 г. ще настъпи утре
Станишев: Никога не бих оставил страната в такава ситуация