Сервизната акция, която засяга близо 82 000 електрически автомобила на южнокорейския концерн Hyundai Motor Co., подчертава колко скъп може да бъде преходът към електрификация на автомобилната индустрия, пише Bloomberg.
Инициативата засяга електрическия кросоувър Kona, който се радваше на силни продажби през 2020 г. Акцията е свързана с рисковете от възпламеняване на клетките на батериите, които са произведени в Китай от корейската компания LG Energy Solution Co.
Очаква се това да коства на Hyundai 1 трлн. вона (900 млн. долара), като разходът ще бъде отразен във финансовия отчет на концерна за четвъртото тримесечие на фискалната година.
Стойността на сервизната акция се равнява на около половината от нетната печалба на производителя за 2020 г. и подчертава „значителните финансови рискове и потенциални щети за марката, които могат да възникнат след въвеждането на нови електромобили“, пишат анализаторите от Bloomberg Intelligence Стив Ман и Джоана Чен.
Разследванията от страна на правителствените служби във връзка с евентуални повреди в батериите също могат да доведат до забавяне на пускането на нови модели и да помрачат продажбите, добавят анализаторите. Това представлява потенциален риск за други концерни, като Tesla Inc., който наскоро беше призован от регулаторните органи в Китай да отговаря по въпроси, свързани с възпламеняването на батериите и внезапното ускорение на превозните средства.
В глобален план са регистрирани 16 случая на възпламеняване на електромобили Kona, включително в Канада и в Австралия през 2019 г., според Yonhap News. Последната сервизна акция е предшествана от подобна, извършена през октомври 2020 г. и засягаща 25 000 електромобили Kona.
Тъй като проблемът касае батериите на LG Energy, сервизната акция засяга и 5700 компактни автомобили Ioniq и 305 автобуса Elec City.
LG Energy заяви в сряда (24 февруари), че ще работи в тясно сътрудничество с Hyundai по време на акцията и че ще подобри безопасността на своята продукция и ефективността на инспекциите по качеството.
Акцията хвърля сянка върху ангажимента на Hyundai да електрифицира своето портфолио, след като обяви, че възнамерява да инвестира 60 трлн. вона през следващите пет години за разработване на електрически, автономни и летящи автомобили.
Hyundai провежда голяма маркетингова кампания за своя Ioniq 5, като предварителните поръчки за Южна Корея вече започнаха. Компанията планира да продаде 70 000 автомобила от този модел през 2021 г. и 100 000 броя през 2022 г.
Корейският концерн SK Innovation Co. ще бъде основният доставчик на батерии за моделите Ioniq.


Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция