Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Азия

Китайската BCEG: София има голям и неизползван потенциал в региона

Уверени сме, че има място за по-силни връзки между Китай и Европа, твърди Ксин Ян, регионален директор в BCEG

Китайската BCEG: София има голям и неизползван потенциал в региона

Снимка: Личен архив 

Ксин Ян е регионален директор в Bеijing Construction Engineering Group (BCEG) и като такъв ръководи разработването на глобални стратегии за развитие и планове на BCEG в глобален мащаб, по-специално – BCEG UK и BCEG US. Ксин Ян е част от BCEGI вече 28 години и е отговорен за реализирането на множество проекти, включително Shores Marina del Rey Apartments в Калифорния, Хотел InterContinental в Тексас и Медицинския център в Тексас.

BCEG разполага с обширно портфолио проекти за развитие на авиацията по целия свят, а един от най-внушителните е конструкцията на най-голямото летище в света – международното летище Пекин Даксинг, чиято обща площ ще се равнява на 1,4 милиона квадратни метра и ще разполага с общо девет писти. Според първия етап на развитие на проекта то ще бъде пуснато в експлоатация през 2019 г., като първоначално ще се обслужват 45 милиона пътници годишно, които ще достигнат 130 милиона след финалния етап на конструкция.

BCEG, в сътрудничество с Manchester Airports Group (MAG), кандидатства за концесията на летище София. С Ксин Ян говорим за плановете на компанията и за други инвестиционни проекти на китайците в страната и региона
.

- Господин Ксин, BCEG иска да навлезе на българския пазар. Защо това е толкова важно за Вашата компания?

- В BCEG се гордеем със способността си да инвестираме и да изпълняваме проекти, които да стимулират икономическия растеж и да осигурят дългосрочни ползи за местните хора и общности. Заедно с нашите партньори Manchester Airports Group (MAG) работим по проекта за концесията на летище София и вярваме в тази възможност да създадем ключова врата към България. Тя може да се превърне в катализатор за бъдещи международни инвестиции, които да отключат истинския потенциал на региона.

Още по темата

- Компанията проявява ли интерес за други инвестиционни възможности в България освен летище София? Ако да, от какъв вид?

- Разбира се, нашето внимание в момента е насочено изцяло към проекта за концесията на Летище София. Нашата цел е да се уверим, че общото ни предложение с MAG ще подобри развитието и операционните възможности на летището през следващите 35 години, гарантирайки, че ще осигурим икономически ползи за региона и за хората в България. Освен подобренията във физическата инфраструктура, ние ще инвестираме в жителите на София и България, в националната и регионалната икономика и в околната среда. 

Ако бъдем удостоени с честта да вземем на концесия летище София, това ще бъде огромно начинание още от първия ден. Вече имаме екип в българската столица, който работи с местните организации и бизнеси, за да идентифицира тези компании, които биха могли да бъдат доставчици на услуги, материали и оборудване. Също така сме подписали Меморандуми за разбирателство с регистрирани български компании, които ще осигурят инвестиции в местната икономика.

Още когато заедно с MAG обявихме, че ще кандидатстваме за концесията на летище София, заявихме, че търсим възможности за развитието на района около летището, за да създадем така нареченият „летищен град“ (Airport City), който ще стимулира нови компании да навлязат в България и да подпомогнат икономиката чрез създаването на нови търговски връзки с възможността за внос и износ.

Освен това ще ни позволи да подсилим и укрепим икономическите връзки между Китай и България, което е много окуражавано и подкрепяно от китайското правителство под инициативата „Един пояс, един път“ („One Belt, One Road“). Китайското правителство е готово да стимулира стратегически инвестиции на китайски компании в България и на Западните Балкани. Срещата на върха 16+1 е доказателство за интереса на Китай към региона.

- Как бихте могли да опишете бизнес средата в България?

- Намираме бизнес средата за гостоприемна и много позитивна. Получихме много ценна информация от разговорите ни с местната власт, посолствата, както и бизнес лидери и професионалисти от региона. Докато се движите из София, се забелязва броят на сградите и строежите, които са реална илюстрация на развиващата се икономика. Въпреки това обаче ние сме наясно, че има недостиг на служители в страната. От BCEG и MAG ще работим заедно с нашите местни партньори, за да окуражим българските професионалисти да останат в страната или, нека се надяваме, да се върнат в България, за да работят с нас, ако концесията ни бъде възложена.

- Имайки предвид желанието на САЩ да наложи нови търговски мита, геополитическата обстановка е напът да се промени. Коя е възможността за по-близки икономически връзки между Китай и Европа в свят, в който многостранната търговска система не може да се приема за даденост?

- Уверени сме, че има място за по-силни връзки между Китай и Европа, а нашият ангажимент към проекта за летище София е свидетелство за това. България се разраства бързо и вярваме в амбициозните планове на страната, свързани с туризма и търговията. Виждаме София като град, който има голям и неизползван потенциал в региона.  

- Какъв ще бъде характерът на диалога между Европейския съюз и Китай през следващата година?

- 2018 г. отбелязва петнадесетгодишнината от всеобхватното стратегическо партньорство между Европейския съюз и Китай. Това значително повиши нивото на отношенията между ЕС и Китай с плодотворни резултати, постигнати в политиката, икономиката, търговията, културата, обмена между хората и други области.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Азия
Кей поп и модерни маратонки: започна ли Ким Чен Ун културна революция