Закъснение от няколко месеца при въвеждането на „бонус-малус“ системата не е толкова съществено на фона на предположенията, че тази система ще оформи облика на българското застраховане, след като бъде въведена. Това каза Стоян Проданов, изпълнителен директор на Бул Инс, в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria по повод инициативата да се въведе за задължителната полица „Гражданска отговорност“, с която ще се оценява поведението на водачите на пътя.
„Очаква се след въвеждането на системата „бонус-малус“, тя да доведе до положителни промени в начина на шофиране и начина, по който се възприема поведението на водачите на пътя. Подходящият момент на въвеждането на системата ще бъде 2019 г., смята той. – Трябва да се има предвид, че системата няма да отразява историята на нарушенията и поведението на пътя преди нейното въвеждане. Ако системата бъде въведена 2019 г., тази година ще бъде нулева и неутрална по отношение на „бонус-малус“ системата. След нея ще започнат да се отчитат нарушенията и поведението на водачите. От гледна точка на справедливостта – това е един добър вариант за въвеждане.“
Според изпълнителния директор на Бул Инс един от водещите критерии при ценообразуването ще бъде поведението на водача на пътя. Вторият критерий ще бъде автомобилът – щетите, които са нанесени на автомобила и съответно дали водачът е бил виновното лице при причиняването на тези щети.
„Всичко това ще се трупа в бази данни, които ще се използват при ценообразуване. Всеки водач ще получава собствена индивидуална цена. Разслоението в цените е желано от застрахователните компании и по-бързото достигане до този ефект, каза още Проданов. – Информацията ще се ползва от базите данни на МВР.“
По думите му застрахователите ще следват логиката на контролните органи, на Пътна полиция и начина, по които те отразяват нарушенията.
“Бонус-малус“ системите имат различни варианти във всички държави, няма единен въведен вариант, коментира Проданов. – Към момента за България има предложени 11 варианта. Всички подробности, които формират пейзажа на българското застраховане, са взети предвид и системата ще има възможност да заработи след стартирането ѝ.“
Стоян Проданов е на мнение, че системата „бонус-малус“ ще повлияе положително, защото ще стимулира позитивното, доброто поведения на пътя и ще има задачата да дестимулира рисковото поведение, което застрашава живота и здравето на участниците в движението.
Повече от коментара вижте във видео материала.


Нов рекорд: Вижте кое е кучето с най-дълъг език в света
Подпалиха колите на жена в София (СНИМКИ/ВИДЕО)
Година затвор за варненски насилник, пребивал майка си и баба си за пари
Какво време ни очаква в петък?
Общината иска пари от Европа, за да осигури доброволците във Варна
Празни супертанкери се надпеварват за суров петрол
Складирането на петрол в Китай замъглява перспективите на търсенето
Новият модел на DeepSeek може отново да разтърси света през 2026 г.
Дезинформацията подкопа COP30 и възможностите за рационален икономически дебат
Най-лошата година за саудитските акции от 10 г. насам стресна трейдърите
Войната срещу автомобила: 20 непознати факта
Volkswagen Group се отърва от легендарно дизайнерско студио
Пет култови кросоувъра от началото на века, които си заслужават
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Левски разби "тигрите" от Бистрица и е на 1/4-финал за Купата
Дигиталният свят изкушава! Родители, общувайте с децата си
Unfold the Moment: Глобална премиера на нов безкомпромисен сгъваем смартфон - Huawei Mate X7, и FreeClip 2 с ново ниво на комфорт и елегантност
Почина баскетболният треньор Иван Евстатиев
Гуинет Полтроу и синът ѝ заедно на събитие, Моузес е одрал кожата на баща си
преди 7 години Тази система изражда изначално идеята за застраховане.Но българинът и на това ще намери колая ..., защото изначално е замислено за ограбване, а не за изплащане на по-големи обезщетения и по-добро управление на риска.Първо да почнем от това, че в момента застраховката е на автомобила, а не на шофьора ?!Бонус-малус на колата или на шофьора ще е ?Щото фирмени автомобили бол ...И още нещо, тези 1000 лева ще ги видят през крив макарон.Ей я Румъния, що бизнеси избягаха там не е истина, колко му е колите да се застраховат там отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години За шофьорите бонус-малус , за застрахователите "бонус-голямус", туй то, останалото е от Лукаваго! :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар