IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ремонтът на Дунав мост може да започне най-рано през октомври

Ако ремонтът започне до края на годината, мостът ще е готов през пролетта на 2023 г.

18:47 | 17.06.22 г.
<p>
	<em>Снимка: МРРБ</em></p>

Снимка: МРРБ

Най-рано през октомври може да започне основен ремонт на българския участък от Дунав мост при Русе. Това обясни вицепремиерът в оставка Гроздан Караджов на среща с посланика на Румъния у нас Бръндуша Йоана Предеску. Двамата обсъдиха липсата на добра транспортна свързаност между съседните държави, съобщава пресцентърът на регионалното министерство.

Проектирането на основния ремонт на българския участък от моста между Русе и Гюргево е на финален етап, като се очаква и становището на Национална компания „Железопътна инфраструктура“. Проектът ще определи конкретните ремонтно-възстановителни дейности, прогнозната стойност и срок за изпълнението им. След готов технически проект Агенция „Пътна инфраструктура“ ще обяви обществени поръчки за строител и за надзор. Ако ремонтните дейности започнат до края на тази година, мостът ще е готов през пролетта.

„България и Румъния имат общи амбициозни проекти в транспорта и пътната инфраструктура. Те трябва да бъдат реализирани. Имаме нужда от по-добра свързаност, за да се развиват търговията, бизнесът и туризмът“, посочи регионалният министър.

Предеску изрази удовлетворение от работата си с българските власти през последните шест месеца и изрази надежда, че работата по стратегическите инфраструктурни проекти ще продължи независимо от политическата ситуация в страната.

Вицепремиерът представи пред Предеску приоритетни пътни проекти, като магистралата Русе - Велико Търново, част от транспортния коридор от Букурещ през България до Александруполис в Гърция. Друг проект е автомагистрала „Черно море“, за която АПИ изготвя разширен идеен проект.

От ключово значение за двете страни са и пътищата по транспортен коридор „Ориент – Източно Средиземноморие“. Идеята е да се изгради магистрала от Видин през Монтана с тунел под прохода „Петрохан“ до София, където да се свърже с АМ „Струма“.

От своя страна Румъния трябва да подобри транспортната си инфраструктура към „Дунав мост 2“ от Арат до Калафат. За проекта за магистрала, която да свърже Западна Европа с Атина през Дунав мост 2, вицепремиерът получи подкрепа от еврокомисаря по сближаване и реформи Елиза Ферейра.

Караджов обсъди с посланик Предеску и рисковете пред изпълнението на пътя Видин – Ботевград, магистралите „Струма“ през Кресненското дефиле и „Хемус“.

Като един от основните инструменти за съвместна дейност в интерес на двете държави са коментирани програмите за териториално сътрудничество. Новата програма ИНТЕРРЕГ VI-A Румъния – България 2021-2027 е с бюджет 207,5 млн. евро, като се очаква да бъде одобрена от Европейската комисия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:23 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още