Самолетният превозвач Air France-KLM очаква печалбата му да отбележи спад до края на годината заради негативни ефекти от стачки в основния му френски клон. Недоволството на служителите е и причина за свиване на ръста на компанията, пречейки ѝ да се възползва от като цяло благоприятните условия за авиолиниите, съобщава Ройтерс.
По данни на компанията загубата за първите три месеца от годината се е разширила до 118 млн. евро на фона на преизчислена загуба от 33 млн. евро година по-рано.
Като цяло разходите за единица продукция през тримесечието са нараснали с 2,1%, от които 1,7% са свързани със стачките.
По данни на Air France-KLM коригираните разходи за единица продукция се очаква да се увеличат през тази година с до 1%, като по-рано очакванията бяха за понижение от процент-процент и половина. Свиване има и при прогнозата за растеж на капацитета, който се очаква да е между 2,5% и 3,5% при предходни 3-4%.
„Това, за което съжалявам, е, че годината започна добре по отношение на търговията, търсенето също го имаше“, заяви главният финансов директор Фредерик Гаги.
Стачната вълна, заляла френския превозвач, първоначално бе с искане за повсеместно увеличение на заплатите на служителите в компанията с 6%.
За да намери изход от конфликта, ръководството на Air France предложи безуспешно план за повсеместно увеличение на възнагражденията с 2 процента през 2018 година , както и допълнително 5 на сто в продължение на три години (2019-2021 година). Синдикатите обаче поискаха незабавно увеличение с 5,1 на сто.
И докато през първото тримесечие въпреки по-високите приходи загубата на Air France-KLM се задълбочава, то IAG - компанията майка на големия конкурент на французите British Airways, стартира годината с изненадващ ръст на печалбата заради по-високи цени на билетите. Без отчитане на единични ефекти британско-испанският концерн отчита оперативна печалба в размер на 280 млн. евро – 75% над нивата от преди година.
Чистата печалба скача от 72 на цели 794 млн. евро, защото след споразумение със синдикатите IAG успя да намали значително дългосрочните си задължения заради нова система за пенсиите. Според мениджмънта компанията е напът да изпълни целта си за тази година за увеличаване на оперативната печалба.


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Защо Ричард Гиър е получил 20-годишна забрана да бъде водещ на "Оскарите"?
Кели Кларксън най-лесно пише коледни песни
5 вълшебни билки, които спират косопада
Цветът на 2026 година е странен и успокояващ - разберете кой е той