Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

БДЖ ще търси алтернативни решения за подвижния състав

Нови влакове ще има най-рано след три години

БДЖ ще търси алтернативни решения за подвижния състав

Снимка: Pixabay

Новото ръководство на БДЖ ще трябва да намери „алтернативни и хибридни решения“ за осигуряването на подвижен състав до пристигането на нови мотриси, заяви пред журналисти министърът на транспорта Росен Желязков.

Той коментира днешния инцидент с бързия влак № 2601 от София за Варна между гарите Реброво и Своге. Движението в участъка бе прекъснато сутринта, след като първата талига на локомотива от композицията излезе от релсите.

„Имаме дерайлирал локомотив без опасност за състава. Счупването е нетипично, затова ще бъде направена специализирана експертиза. На този етап не изключвам никакви версии“, каза Желязков. Той подчерта, че  проблемът се дължи на релсовия път, а не на тяговия подвижен състав. 

Още по темата

„Всеки ден има инциденти, свързани с движението на влаковете. Когато няма възможност за подмяна на подвижния състав, се нарушава изпълнението на графика“, каза министърът.

Той коментира, че обществената поръчка за новите влакове бе спряна от „БДЖ Пътнически превози“ след решението на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) и трябва да стартира наново. Това означава нова техническа документация, като бъдат взети предвид съображенията на КЗК и възраженията в публичното пространство.

Това означава нова процедура по Закона за обществените поръчки, която ще се развива през немалък период от време, включително всички фази на възможни обжалвания, обясни Желязков. По думите му „нови влакове до три години може и да няма“.

Междувременно ще се търсят варианти за наемане на локомотиви, за оптимизиране на взаимодействието между пътнически и товарни превози, по-гъвкави форми на лизинг по модел на авиокомпаниите. Това той определи като „алтернативни и хибридни решения до пристигането на новите мотриси“. Задачата да предложи икономически изгодни варианти е възложена на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“.

Анализ ще покаже дали структурата на „Холдинг БДЖ“ ще се запази и каква е функционалната връзка между холдинга и дъщерните компании от гледна точка на добрите практики в управлението, каза министърът. Той очаква анализът да е готов до шест месеца и също е възложен на Съвета на директорите. Припомняме, че там преди дни настъпиха кадрови промени. 
 

По статията работиха: автор Надежда Бочева, редактор Евгения Маринова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Горанов: Изтеклите данни от НАП не могат да навредят на гражданите