Трудно е да се извади една компания от фалит, независимо дали става дума за частна или държавна компания. Това мнение изказа Владимир Владимиров, изпълнителен директор на „Холдинг БДЖ”, в предаването "Бизнес среща" на Bloomberg TV Bulgaria с водеща Таня Кръстева.
„Световната практика показва, че по-малко от 30% от фирмите, които изпадат в състояние на фалит или близко до фалит, биват извадени (от това състояние, б.ред.) и продължават да функционират".
Много трудно е да бъде извадена от фалит и една държавна компания, подчерта събеседникът. „Хората смятат, че след като една компания е държавна, тя не може да фалира, но на практика не е точно така".
На въпроса какво го е провокирало от кариера в частния сектор да продължи професионалния си път в БДЖ гостът каза, че това е станало съвсем случайно: „Тогавашният министър просто ме помоли да разгледам предприятията, които се намират под шапката на Министерството на транспорта и да преценя къде мога да му помогна. Аз разгледах и избрах БДЖ, тъй като предпочетох да търся предизвикателството, въпреки че не очаквах предизвикателството да бъде толкова голямо. По-късно разбрах с какво точно се сблъсквам".
Възможно ли е БДЖ да фалира?
„Имаше такава опасност, но тази опасност е преодоляна в резултат на реформите, които предприехме като ръководство от началото на 2010 година“, каза гостът.
Кои са най-големите пречки, които стоят на пътя на възстановяването на компанията?
„Когато мениджърите се занимават с т.нар. turn around мениджмънт, те трябва да знаят как функционира системата като цяло. Това е един дълъг и труден процес, защото е очевидно, че мениджърите, които са управлявали компанията до този момент не са имали разбирането какво трябва да бъде направено. А мениджърите, които идват, нямат видимостта за цялата система, за да могат веднага да приложат всички мерки, които са необходими. Системата не е достатъчно прозрачна във всяка една такава фирма, която се намира на ръба на банкрута. На нас ни трябваше да извървим един процес на учене. Всяка година въвеждахме нови мерки".
"Ако имахме видимост и бяха преодолени инерционните процеси, включително и като отношение на институциите, реформата можеше да приключи за две-три години, а тя се проточва вече седем", категоричен бе събеседникът.
Преодолими ли са инерционните процеси в БДЖ? Какви мерки са предприети, за да се намалят задълженията на БДЖ? Как и къде са прилагани мерките за намаляване на задължения, преструктуриране, оптимизиране и какъв е ефектът? Колко са задълженията, които все още не са погасени от БДЖ и как се постига стопяване на дългове от такъв мащаб? Кога ще трябва да се намеси държавата с финансова подкрепа и кога? Ще успее ли БДЖ да върне доверието на клиентите? Може ли БДЖ да излезе на печалба?


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Защо Ричард Гиър е получил 20-годишна забрана да бъде водещ на "Оскарите"?
Кели Кларксън най-лесно пише коледни песни
5 вълшебни билки, които спират косопада
Цветът на 2026 година е странен и успокояващ - разберете кой е той
преди 7 години а защо Владо не е мениджър в частна компания... при тая липса на кадърни мениджъри ще го лапнат веднага ? :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ако не друго поне железничарския футбол ще развие отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Няма невъзможни неща.НО Владо ще направи невъзможното, АКО го оставят още 5-6г начело.Бъдещето ще покаже... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години абе ако ме питаш мен по трудно се вкарва една компания-монополист във фалит, отколкото да се изкара ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Владо е може би първият подходящ на този пост.Разбира си от работата и като нищо може и на печалба да докара БДЖ-то. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Тоя пич е кръгъл ***. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Хахаха, е ти за кой гласуваш? Всички са едни и същи ***, които разграбиха държавата и сега тя предстои да остане един град смехономика до 2030-та с малко по-млади в него и то свестни, че даже и здрави. Тя вече няма никакво бъдеще. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Костов фалира БДЖ след като опрости дълговете на Кремиковци, Плама и други предприятия към БДЖ преди да ги приватизира. Още от този период 2000г БДЖ остана с огромна дупка в бюджета от 600 млн. нови лева, която и до днес си стои. Парадокс е, че и до днес има такива, които гласуват за сдс и неговите наследници... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Мн малко се краде, трябва повече да се краде и ще се оправи, вижте здравеопазването ;) След 2030-та постоянно в тази *** ще има хора които да запълват дупките след злоупотребите ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар