КТ "Подкрепа" настоява плащането на нощния труд да бъде в проценти от минималната работна заплата и да се ограничи полагането на нощен труд в някакви граници. Това съобщи пред журналисти в Ловеч президентът на синдиката Димитър Манолов.
По думите му към момента десетократно увеличение на заплащането би било справедливо. В България 400 хиляди човека системно полагат нощен труд, добави Манолов, цитиран от БТА.
"На годишната конференция на Международната организация на труда в българския доклад включихме тази тема и уведомихме целия свят, че в България нощният труд се плаща по 12 евроцента на час - нещо което е абсурд", каза той.
Според него от 10 години не е променян размерът на това заплащане. "България е една от страните, в които се полага най-много нощен труд, който е изключително вреден за здравето на хората, така че ние ще продължим тази кампания. Затова ще направим международна конференция другата седмица", добави президентът на КТ "Подкрепа".
Днес той присъства в Ловеч на откриването на офис на "Подкрепа".


Безопасността на корабоплаването обсъждат експерти в Бургас
Окошариха жител на Карнобат, обрал строителен обект във Варна
Благотворителен базар се провежда в Музей за нова история на Варна
Спипаха млад мъж с дрога във Варна
Среброто чупи рекорди! Засенчи златото с огромен ръст в цената
Австралия социални мрежи за тийнейджъри, част 2
Австралия забрани социални мрежи за тийнейджъри, част 2
Внедряването на AI на Уолстрийт ще доведе до бум в наемането на кадри
МВФ: Близкият изток остава устойчив въпреки рисковете
За първи път от години: Българските софтуерни компании с едноцифрен ръст
Загряване на спирачките през зимата – мит или реалност
Как водата може да спаси дизеловите коли в Европа
Opel Astra получи малки, но важни промени
Най-готините автомобилни цветове на 2025
BYD произведе 113 GWh батерии и обяви война на дефектите
Криминалната мистерия "Мамник" – от 8 януари в ефира на БНТ
Д-р Брънзалов: Нужно е постепенно вдигане на здравната вноска
Джорджо Рока и Марк Жирардели откриват зимния сезон в Банско
През 2025 г. Истанбул остава градът с най-натоварения трафик в света
В България лесно бутаме правителства: Какво правим след това?