Над 96 млн. яйца ще боядисат българите за Великден, като една трета от тях ще са в традиционния червен цвят. Това показва независимо проучване на маркетинговата агенция Pragmatica, поръчано от Starcom България, информира компанията.
46,6% от анкетираните българи обвързват плановете си за Великден с фамилията или семейството, което категорично категоризира празника като семеен.
Към тях можем да добавим и семействата, които ще празнуват в по-тесен домашен кръг, само деца и родители (39,8%) и тези, които ще празнуват с по-възрастните членове на фамилията (5,9%).
От типичните за Великден храни най-консумирани се оказва, че ще са козунакът (96%) и яйцата (94,9%).
Проучването сочи още, че домакинствата ще се снабдят с яйца предимно от супермаркетите (51,5%). Немалка част обаче ще сложат на трапезата си и яйца, които ще са домашно производство (29,5%) или от фермерски базар/био магазини (19,1%).
великден,
Източник: Pragmatica, Starcom
Една от основните теми за Великденските празници е козунакът като 68,2% планират да си го купят. Ръчно омесените козунаци в домашна обстановка ще са чувствително по-малко (30,7%), което не е изненадващо предвид трудоемкото им приготвяне. Само 1,1% категорично няма да консумират от традиционния продукт.
След традиционни храни за празника като козунака, яйцата и агнешкото месо се нареждат шоколадовите зайци и фигурки (40,7%). Това е сравнително нова тенденция за България, която добива все по-голяма популярност и у нас.
„И тази година производителите на готови козунаци ще се радват на добри приходи“, коментира Велислава Анастасова, управляващ директор на Starcom България.
Що се отнася до пътуването по време на почивните празнични дни, почти една трета от запитаните посочват, че имат планове да пътуват предимно в рамките на страната. Личният автомобил (81,1%) ще е основното превозно средство, с което ще се придвижват, близо 16% ще изберат да пътуват с влак или автобус и само 4,3% ще пътуват със самолет за празничните дни.
В проучването е включен въпрос за интернет потреблението през различни видове устройства. Тук резултатите показват, че потреблението на интернет през смартфон е сходно с това през лаптоп, 37,7% и 38,9% съответно. Тази тенденция не е изненадваща предвид нуждата от интернет в движение.
----
Starcom е международна медийна агенция, част от семейството на комуникационната група Publicis One. Агенция Pragmatica специализира в областта на маркетинговите изследвания.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Как да развиваме любовта си, когато приоритетите се променят?
Кейти Пери и Трюдо с първи общи кадри в Instagram
Руски сили извършват зверства с цивилни в Мали
Американците не искат Робърт Кенеди-младши в администрацията на Тръмп