Предимствата на електрическия велосипед са, че може да се придвижвате много бързо в градска среда и с лекота да преодолявате големи разстояния и големи наклони. Това каза Галин Бонев, основател на "Елджой", в ефира на Bloomberg TV Bulgaria в предаването "Бизнес среща".
"В градове като Амстердам и Копенхаген около 50% от градските пътувания са с велосипед. В София е едва около 2% към момента и има много голям потенциал за развитие. Но това ще дойде с развитието на инфраструктурата. Ако няма инфраструктура, няма как да очакваме хората да се качат на колело", смята той.
Според Бонев ниският процент на хората, които се придвижват с велосипед в България, се дължи на комбинация от липса на условия и манталитет.
"Но няма човек, който да се качи на велосипед, особено електрически, и да каже „не ми харесва“ и "това няма приложение за мен"", категоричен е Галин Бонев.
По думите му стандартните електрически велосипеди, които вече се продават от компанията, са достъпни.
"Цените им започват от 2000 лева и стигат до 4000 лева. Според мен това е достъпна цена, тъй като един хубав смартфон струва около 2000 лева. Пък и това е алтернатива на автомобила. Ако човек иска да си остави автомобила и да се придвижва в града с велосипед, всъщност ще спестява много разходи – няма такси за паркиране, няма застраховки, инвестицията е много по-малка, няма поддръжка" посочи предимствата при предвиждането с велосипед основателят на "Елджой".
Галин Бонев разкри как с приятели интересът му към екологичното возило се е превърнало в бизнес.
"Започнах сам, а после се присъедини мой приятел, който се занимаваше с електрическата част. После и други приятели се присъединиха като съдружници. Така лека-полека повярваха в идеята и видяха, че има интерес от клиенти. След първите продажби е сравнително лесно. Най-трудно е да намериш първия клиент", сподели той и посочи, че в България най-много клиенти има в София, тъй като там има най-голяма нужда от такъв тип превозно средство.
"Изнасяме велосипеди за по-малки пазари като Великобритания, Румъния и Австрия. Много сме предпазливи да не предизвикаме прекалено голям интерес, на който не можем да отговорим с производството. Балансът е много деликатен между всичко това", коментира Галин Бонев.
Кои са последните тенденции на пазара на велосипеди?
Вижте повече във видеото!


10 декември e Световният ден на футбола
Времето във Варна на 10 декември 2025
Честваме паметта на светите мъченици Мина, Ермоген и Евграф
Ливърпул с драматичен успех срещу Интер в Шампионската лига
Хороскоп за 11 декември 2025 - Водолей
Драмата около Warner Bros. ще стане още по-пикантна
Среброто скочи над $60 за първи път, а спекулантите преследват възходящия импулс
Последните на фондовия пазар през 2025 г. очакват съживяване в края на годината
Първата забрана за социални медии за тийнейджъри влезе в сила в Австралия
Фед ще сложи край на лесната доходност
Те инвестираха милиони в електромобили. Сега са заплашени от фалит
Защо Формула 1 се отказа от предното разположение на двигателя
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
С якета по 1100 лв. ще се кипрят олимпийците ни в Милано Кортина 2026
Сметната палата: Партии ползват незаконно общински имоти
Касите на БНБ ще работят извънредно две съботи поред
В СГС започва процесът срещу Кирил Петков и Божидар Божанов
Над 100 000 медици стачкуват в Испания
преди 7 години Никакъв потенциал с тоя автомобилен трафик . Не може и двете неща едновременно или казвате - да сложим едни еко-такси да оредеят наполовина . Тогава има потенциал , но той е потенциален . отговор Сигнализирай за неуместен коментар