Уикенд туризмът към София, който се засили благодарение на нискотарифните компании, допринесе за сериозен ръст на българската авиация през 2017 г.
Отбелязан бе ръст от 18,1% на превозените пътници по международни полети от и до България. Ръстът за Летище София е 29,1%, а за Варна и Бургас общо 6 на сто, отчете днес Асоциацията на българските авиокомпании.
„Ръстът се дължи на участието на нискоразходните превозвачи, като нито един от традиционните превозвачи не е намалил своите полети. Освен увеличения поток от чужди туристи заради евтините билети, българите, работещи в чужбина, по-често си идват в България“, заяви председателят на Асоциацията Светослав Станулов.
„За тази година очакваме цифрите да бъдат още по-добри“, заяви министърът на туризма Николина Ангелкова. По думите й вече са отбелязани ръстове между 5 и 15% при ранните записвания с полети до Варна и Бургас.
Станулов коментира, че Летище София ще се развие много повече, ако се превърне в свързващо летище (хъб), подобно на развитието на летищата в Истанбул, Персийския залив и Баку.
„Нашият пазар е твърде лимитиран и една от опциите за увеличаване на трафика е да има държавна политика за създаване на хъб“, посочи и изпълнителният директор на „България Ер“ Янко Георгиев.
Според Асоциацията при концесия на летище София развитието като хъб трябва да бъде главно условие. Все пак Светослав Станулов отчете, че „държавата може да управлява успешно летището“.
Анализът показва още, че ръстът за 2017-та се дължи основно на международните редовни линии. Делът на чартърните полети намалява, като вече е в съотношение 75,3 : 24,7.
„Основен двигател на този трафик са ниските цени на самолетните билети. Увеличиха се не само туристическите, но и бизнес пътуванията в различните икономически сектори, както и възможностите за по-чести пътувания на българите, живеещи и учещи в европейските страни“, пише в анализа.
За 2017-та през българските летища са преминали 11,4 млн. пътници, от които 6,4 млн. (56,5%) през София.
От български авиокомпании са превозени 2,067 млн. пътници, което е спад от 4,3% спрямо предходната година (2,161 млн.).
Българските авиокомпании са превозили 19 на сто от всички пътници от и до България, което е спад от 4,5% спрямо 2016-та (23,5%). Останалите 81% от пътниците (8,77 млн.) са пътували с чуждите авиокомпании, които отбелязват 25% ръст по този показател и разширение на присъствието с 4,5 на сто спрямо 2016-та.
Наблюдаваме агресивна интервенция на чуждите превозвачи на един ограничен пазар, заяви Янко Георгиев, като обясни ситуацията с ръста на туризма и на българската икономика. „Уикенд туризмът, който беше генериран в Будапеща и Прага, се насочи към София“, коментира той.
Конкуренцията по думите му е намалила цените и в резултат „България Ер“ отчита 4% ръст на превозени пътници и около 10% спад на приходите.
Асоциацията на българските авиокомпании настоява да се създаде стратегия за развитието на българската гражданска авиация, която да следва европейската стратегия за въздушния транспорт.
След пресконференцията на Асоциацията бяха връчени годишните награди на авиационната индустрия. На събитието присъстваше и Яцек Кравчик, заместник- председател на Европейския икономически и социален съвет, който получи плакет „100 години българско самолетостроене“. Министър Ангелкова получи награда от Съюза на ветераните в авиацията за принос за опазване на историческото наследство на българската авиация и почетен знак по повод 70- годишнината на българската гражданска авиация.


Българското гайдарство влиза сред нематериалното културно наследство на човечеството
НС прие на първо четене бюджета на общественото осигуряване
Празнични безплатни пешеходни обиколки ще се проведат във Варна
България въвежда постоянна забрана за улов на есетрови риби в река Дунав и Черно море
39 пожара гасиха огнеборците в страната за изминалото денонощие
Боян Рашев: Среброто ще изпревари златото и през 2026 г.
Биткойн пада под $90 000 след намалението на лихвите от Фед
Българският бизнес мисли за отбрана и няма да вдига ударно заплати през 2026 г.
„Мълчаливи несъгласия“ изострят разделението във Фед след намалението на лихвите
Китай показа най-големия в света "кораб майка" за дронове
Какви са слабите места на дизеловия Mercedes-Benz OM651
ЕС тихомълком планира нов клас автомобили с цена под 15 000 евро
Знаете ли как Audi Matrix LED комуникира с пътя?
Kia показа новия си кросоувър за Европа
Сервиз поиска 15 000 евро за ремонт на Tesla, собственикът я оправи срещу 100 евро
Вижте къде в София спират водата на 12 декември
Сиромахов към Слави: Иди си с мир, утре ще е късно
ПСС: Добри са условията за туризъм по планините
Община Бобошево е осъдена на 5000 лв. обезщетение за ухапване от куче
Ерика Кърк: Дъщеря ни няма търпение да отиде в рая, за да види баща си
преди 7 години Туризма в България се разраства и това си проличава от ръста на полетите, за това трябва да се поддържат летищата и да стопанисват добре, за да могат да поемат целия наплив от пътници. отговор Сигнализирай за неуместен коментар