Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Медии

Германските вестници: По-малко приходи от реклама, повече – от продажби

Издателите на вестници са постигнали почти десет процента от продажбите си с дигитални предложения през 2020 г.

Германските вестници: По-малко приходи от реклама, повече – от продажби

Снимка: Thorsten Wagner/Bloomberg
 

Германските печатни медии загубиха една шеста от продажбите си от реклами и оябви през кризисната  2020 г., но частично компенсираха този спад в дистрибуторския бизнес. Това става ясно от браншови доклад за развитието през последната година, който Федералната асоциация на цифровите издатели и издатели на вестници (BDZV) публикува в понеделник в Берлин. Според анализа приходите от обяви и реклами са намалели с 16,9% до 1,82 милиарда евро и през 2020 г. са допринесли са само 26% за приходите.

Още по темата

Този отрицателен ефект е бил частично компенсиран от приходите от продажби: Според доклада тези приходи от продажби на дребно, абонаменти и електронни издания са нараснали с 4,1% до 5,17 млрд. евро. Така общият оборот достигна 6,99 милиарда евро, с 2,3 процента по-малко в сравнение с 2019 г. Така тенденцията от последните години продължи, но значително засилена от коронакризата.

Според BDZV издателите на вестници са постигнали почти десет процента от продажбите си с дигитални предложения през 2020 г. Като цяло издателите на вестниците са генерирали дигитални приходи от 785 млн. евро. Почти една трета от тях (248 млн. евро) се дължи на приходите от продажби от E-Paper.

Като цяло, продаденият тираж на E-Paper за първи път е надхвърлил границата от два милиона евро благодарение на увеличение от 20,8%, като така се е удвоил в рамките на четири години, пояснява асоциацията.

Според BDZV  2020 г. определено е била успешна по отношение на публицистиката: „Вестниците успяха да спечелят повече от три милиона допълнителни читатели за седмица. Почти 60 милиона германци на възраст над 14 години редовно четат печатните вестници или използват оферта за дигитални вестници поне веднъж седмично. Увеличението идва от цифровите новинарски продукти, които се ползват от 63 процента седмично, докато 56 процента четат редовно печатния вестник ".

В Германия през 2021 г. (второто тримесечие на 2021 г.) с се продават всеки ден 15,43 милиона печатни копия. Това са 12,28 милиона ежедневници, 1,53 милиона неделни вестници и 1,62 милиона седмичници. Германският пазар на вестници е най-големият в Европа и петият по големина в света.

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Медии
ViacomCBS преструктурира Paramount Pictures