Китайските туристи обожават да харчат пари в САЩ. Ако Доналд Тръмп наистина иска да намали търговския дефицит на САЩ с Китай, по-добре да внимава да не ги подплаши, коментира Quartz.
През 2016 г., последната година с налични данни, САЩ са внесли стоки и услуги за почти 480 млрд. долара от Китай. За сравнение, Китай е внесъл стоки за само 170 млрд. долара от САЩ.
А Тръмп мрази тази тенденция. Той вярва, че дисбалансът означава, че САЩ „губят“ пред Китай и направи основна цел на президентството си да намали тази разлика. Икономическите наблюдатели като цяло не са съгласни, че дефицитът е нещо толкова лошо.
Една от малкото сфери, в които САЩ излиза на излишък спрямо Китай е туризмът. Може и да не възприемаме стоките и услугите, продавани на туристите, като износ, но те са точно това. Всеки път, когато китайски турист посети Дисниленд и похарчи 100 долара за пропуск, в търговско изражение това е същото като да купи обувки за 100 долара, произведени в Ню Йорк и доставени в Пекин.
Няма друга страна в света, чиито граждани да харчат толкова много в САЩ, колкото Китай. През 2016 г. 3 млн. души са пристигнали в САЩ от Китай, похарчвайки 33,2 млрд. долара там. Около 12,5 млрд. долара от тази сума идва от пътувания, свързани с образованието. Мексико е на второ място, но и доста по-назад от гледна точка на похарчената сума – 20,3 млрд. долара.

В същото време хората, пътували от САЩ в Китай, са похарчили само 5,4 млрд долара там през 2016 г. Това означава, че САЩ излиза на излишък от пътувания за около 28 млрд. долара спрямо Китай през тази година. (По изкривената търговска логика на Тръмп китайското правителство може би трябва да наложи допълнителен данък върху местните жители, пътуващи до САЩ.)
През 2007 г. китайците почти не са харчели повече в САЩ, отколкото американците в Китай. Едва през последното десетилетие тенденцията се променя. През 2005 г. китайците са похарчили по-малко от 30 млрд. долара за международни пътувания, но днес тази сума вече възлиза на над 260 млрд. долара, което ги прави най-ентусиазираните пътуващи в света. Това се дължи отчасти на нарастващите доходи и все по-силния им паспорт.
Американският туристически сектор формира почти 3% от БВП на страната и около 5% местната заетост. От 2015 г. насам, макар че броят на пристигащите международни туристи в САЩ спада – а с това и разходите – броят и разходите на китайските туристи продължават да растат.
Без китайските посетители американската туристическа индустрия ще се изправи пред сериозни проблеми. Докато Тръмп се противопоставя на китайските търговски практики и налага мита върху стоките им, може да се опита да е по-внимателен да не отблъсне онези, които смятат да посетят страната му. Ако изберат да не го направят, политиките на президента може да увеличат търговския дефицит още повече.


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Защо Ричард Гиър е получил 20-годишна забрана да бъде водещ на "Оскарите"?
Кели Кларксън най-лесно пише коледни песни
5 вълшебни билки, които спират косопада
Цветът на 2026 година е странен и успокояващ - разберете кой е той