Проблемът с моряшките заплати, който се задълбочи със срива на световното корабоплаване преди 10 години, още не е отшумял напълно. В Черноморския регион все още често се бавят възнагражденията на корабните екипажи, в някои случаи с 4-5 месеца. Това каза пред в. „Черно море” Иван Велков, председател на Българския моряшки професионален съюз (БМПС).
Проблемът е поставен в последното издание на морския бюлетин на Международната федерация на транспортните работници (ITF), в която членува и БМПС.
Федерацията е категорична - въпросът с моряшките заплати е масов проблем, който продължава и към момента. Всичко е започнало със срива на морската търговия от 2008 г. насам.
Напоследък ситуацията се подобри, цените на горивата тръгнаха надолу, разходите намаляха, обясни синдикалистът. Жалбите за забавени или неизплатени заплати в БМПС намаляват.
Проблеми с моряшките заплати има най-често при корабособственици с малък брой кораби, подчерта Иван Велков. Затова от моряшкия профсъюз съветват своите членове, а и не само тях, да сключват контракти предимно с онези, които имат поне 10 кораба.
Вижте още тук.


Безопасността на корабоплаването обсъждат експерти в Бургас
Окошариха жител на Карнобат, обрал строителен обект във Варна
Благотворителен базар се провежда в Музей за нова история на Варна
Спипаха млад мъж с дрога във Варна
Среброто чупи рекорди! Засенчи златото с огромен ръст в цената
Австралия социални мрежи за тийнейджъри, част 2
Австралия забрани социални мрежи за тийнейджъри, част 2
Внедряването на AI на Уолстрийт ще доведе до бум в наемането на кадри
МВФ: Близкият изток остава устойчив въпреки рисковете
За първи път от години: Българските софтуерни компании с едноцифрен ръст
Загряване на спирачките през зимата – мит или реалност
Как водата може да спаси дизеловите коли в Европа
Opel Astra получи малки, но важни промени
Най-готините автомобилни цветове на 2025
BYD произведе 113 GWh батерии и обяви война на дефектите
Криминалната мистерия "Мамник" – от 8 януари в ефира на БНТ
Д-р Брънзалов: Нужно е постепенно вдигане на здравната вноска
Джорджо Рока и Марк Жирардели откриват зимния сезон в Банско
През 2025 г. Истанбул остава градът с най-натоварения трафик в света
В България лесно бутаме правителства: Какво правим след това?