Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Alibaba ще инвестира 28 млрд. долара за три години в облачни услуги

Китайският гигант в електронната търговия планира да построи повече центрове за данни, за да допълни съществуващата си мрежа

Alibaba ще инвестира 28 млрд. долара за три години в облачни услуги

Снимка: Bloomberg

Alibaba Group Holding ще инвестира 200 млрд. юана (28 млрд. долара) в облачна инфраструктура като центрове за данни през идните три години в рамките на усилията си да разшири един от най-бързо растящите си бизнеси в повече страни, предава Bloomberg.

Огромната инвестиция, равняваща се на около половината от приходите на компанията за фискалната 2019 г., показва значението на подразделението, на което Alibaba разчита за международната си експанзия. Китайският гигант в електронната търговия планира да построи повече центрове за данни, за да допълни съществуващата си мрежа, която покрива 21 региона в света, и да подкрепи развитието на технологии в области като чипове на изкуствен интелект (AI), съобщи компанията в комюнике.

Още по темата
Облачните услуги се превръщат в една от най-бързо растящите инициативи на Alibaba извън традиционната й сфера на електронната търговия. Приходите на подразделението нараснаха с 62% до 10,7 млрд. юана в тримесечието до декември м. г., а Alibaba оспорва глобалното лидерство на Amazon.com и Microsoft в бизнеса с изчисленията в облак. Китайската компания сега е призната като един от водещите играчи в облачните услуги в Азия, въпреки че Tencent Holdings и Baidu засилват конкуренцията у дома и в чужбина.

„Ключовото внимание в средносрочен план ще бъде насочено към спечелването на мащаб по отношение на клиенти, инфраструктура и предлагани продукти“, прогнозира анализаторът на Bloomberg Intelligence Вей-Серн Лин във връзка с подразделението за облачни услуги. „Рентабилността не е цел в краткосрочен план. Сумата, която ще инвестират през идните три години, трябва да се равнява приблизително на приходите, които генерират, поддържайки сегмента близо до равновесното ниво като през последните няколко тримесечия“, допълва той.

Подобно на Amazon облачните услуги на Alibaba са наложени от изчислителната мощ, която е необходима за обработване на милиони онлайн трансакции за пазаруване. Но за разлика от американския си конкурент компанията има предимство на огромния китайски пазар, където изчисленията в облак все още са новост за много компании. Навлизането в облачните услуги, където софтуерът и услугите се осигуряват на клиенти чрез сървърни ферми с размерите на футболни игрища, може да предпази Alibaba от сътресения на вътрешното търсене.

Още преди Китай да регистрира първото си свиване на икономиката от десетилетия, компанията предупреди, че пандемията от новия коронавирус ще има широки последици за бизнеса й. Подразделението за облачни услуги е и ключово в усилията на компанията да канализира огромното количество данни, които се генерират всеки ден. Преди време съоснователят на Alibaba Джак Ма ги определи като „новия петрол“. Подразделението съставлява около 7% от приходите на компанията, но се очаква делът му да расте.

„Увеличавайки инвестициите си в облачна инфраструктура и основни технологии, се надяваме да продължим да осигуряваме първокласни, надеждни изчислителни ресурси, за да помагаме на компаниите да ускорят процеса по възстановяването и да продлагаме базирани в облак интелигентни решения в подкрепа на дигиталната им трансформация в света след пандемията“, съобщава в комюнике Джеф Джан, президент на подразделението за облачни услуги на Alibaba.

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Toshiba отчете първата си оперативна загуба от четири години насам