Конкурентите на Uber Technologies се впускат в битка за доминация на пазара на услуги за споделено пътуване в Европа. Местните стартъпи набират финансиране, а глобалните играчи засилват контактите си с местните регулатори, пише Bloomberg.
Taxify се опитва да набере 50 млн. долара през първото тримесечие, за да финансира плановете си за експанзия, твърди източник, запознат с въпроса. Ходът идва, след като базираният в Естония стартъп разкри през октомври, че е бил подкрепен от китайския гигант Didi Chuxing.
Mytaxi – приложение за извикване на такси, подкрепено от Daimler, също се опитва да увеличи броя на градовете, в които оперира на територията на Европа, включително няколко нови града във Великобритания, коментира генералният ѝ мениджър Анди Бати.
Интересът към Лондон, най-печелившия европейски пазар, се увеличи и от доставчици на подобни услуги извън Европа. В края на октомври Арън Сарин, член на борда на Ola и бивш главен изпълнителен директор на Vodafone, както и основателят на Ola Бавиш Агарвал се срещнаха с Майкъл Хурвиц, директор транспортни иновации в регулатора Transport for London. Срещата е имала за цел обсъждане на развитието на индустрията в Лондон и Индия.
Между ноември 2016 и ноември 2017 г. директори на най-големия американски конкурент на Uber – Lyft, неколкократно се срещнаха с лондонския регулатор. Последното обсъждане е било чрез телефонно обаждане между управляващия директор на Transport for London Леон Дениълс и ръководителя на глобалните политики на Lyft Майк Масерман, които са обсъдили транспортната стратегия на кмета на Лондон. Въпреки че и двете страни не разкриват какво точно са говорили, такива срещи и разговори обикновено проправят пътя към правенето на бизнес в британската столица.
"Редовно говорим с компании по целия свят за иновациите, които могат да подобрят транспорта в Лондон“, коментира Хурвиц.
Говорител на Lyft е отказал да коментира. От Ola не са отговорили на запитването за коментар.
До голяма степен възможностите се откриха след скорошния конфликт на Uber с местните регулатори. През декември Върховният съд на ЕС постанови, че Uber трябва да бъде регулирана като транспортна услуга. Това се оказа удар по опитите на компанията да избягва правилата, с които се съобразяват таксиметровите фирми, както и с изискванията за лицензиране. Освен това Uber обжалва изненадващото решение на Transport for London от септември да не поднови лиценза ѝ в града във връзка с опасения за сигурността и за нарушаване на регулациите. Изслушването в съда ще се случи или през април, или през юни. Uber се надява, че може да постигне споразумение с регулатора, допълва източник, запознат с въпроса.
Говорител на Uber е отказал коментар.
Скорошното решение на съда намалява разликите между компании като Uber и Taxify, които разчитат все по-големия брой работещи на свободна практика шофьори.
Taxify се концентрира върху това да спечели шофьорите. Основателят и главен изпълнителен директор на фирмата обяви, че основната задача на компанията за 2018 г. е да се отнася по-добре с шофьорите си. По думите му стартъпът си поставя за цел да генерира 1 млрд. долара приходи тази година.
Други конкуренти търсят възможности за сливания и придобивания. Няколко дни преди Коледа Daimler – германският производител на Mercedes – придоби мажоритарен дял във френската фирма Chauffeur Prive. Daimler вече притежава Mytaxi и Car2Go.
Въпреки случващото се напоследък конкурентите на Uber трябва да извървят дълъг път. Gett оперира в около 100 града, включително Ню Йорк, Лондон и Москва. Taxify работи в 19 държави, докато Mytaxi е активна в Германия и Великобритания.
За сравнение, Uber е активна на почти всички места в Европа и е доминиращ играч в Лондон и Париж. Taxify все още очаква одобрение за опериране в британската столица.


Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
Награждават участвалите в евакуацията на танкера "Кайрос"
Какво ще бъде времето във вторник?
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 1
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Турската авиокомпания "Пегасус" купи най-големия чешки авиопревозвач "Смартуингс"
Криза с боклука в "Изгрев" няма да има, уверява кметът на района д-р Делян Георгиев
Селена Гомес със секси визия докато украсява елхата
10 идеи за коледен декор на кухнята