Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Новините за новата гейминг услуга на Google потопиха книжата на Nintendo и Sony

Американският гигант прави първи стъпки в гейминга със Stadia

Новините за новата гейминг услуга на Google потопиха книжата на Nintendo и Sony

Снимка: Архив Ройтерс

Книжата на японските гиганти в сферата на видео игрите Nintendo и Sony понижиха стойността си по време на търговията в Азия днес, след като късно вчера Google представи своята платформа за стрийминг на игри, пише CNBC.

Nintendo, която стои зад франчайзи като „Pokemon” и „Super Mario” преживя 2,99% спад на цената на акциите си. Междувременно тази на книжата на производителя на PlayStation – Sony, потъна с 3,01 на сто.

Причина за спада се оказаха новините от Google, която показа новата си стрийминг платформа за игри, наречена Stadia. Компанията твърди, че тя ще позволява на хората да играят висок клас игри без да плащат стотици долари за конзоли или компютри. Вместо това ще могат да ползват облака на Google, посочва организацията.

Навлизането на Google в гейминг сектора повдигна въпроси за бъдещето на компании като Sony и Nintendo, които отдавна доминират на този пазар заедно с Microsoft. Sony и Microsoft в частност се очаква да обявят повече подробности за следващото си поколение конзоли през следващите месеци, след като сегашното им поколение конзоли достига шестата си година.

Още по темата

Конзолният гейминг сектор „остава голяма и значителна част“ от целия гейминг пазар, коментира след представянето на Stadia Пиърс Хардинг-Ролс, директор проучвания и анализи на игри в IHS Markit.

Позовавайки се на данни на IHS Markit Хардинг-Ролс заяви, че конзолното съдържание и услугите представляват 25% от достигнали 128 млн. долара пазар през 2018 г. Глобалните потребителски разходи за хардуер за конзоли е достигнал 14,7 млрд. долара.

Стъпките на Google в облачния гейминг е малко вероятно „драматично да повлияят на следващия цикъл на продажбите на конзоли“, коментира още анализаторът, макар че компанията „може да започне да привлича част от потребителите, които не са готови да похарчат 400 долара за нова конзола“.

Други анализатори описаха днешните пазарни движения в Токио като „свръхреакция“.

Остават въпросите за цената на Stadia, достъпността и цената на разработката и операции за гейминг студиата, твърдят те.  

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Тръмп: Huawei може да бъде включена в търговско споразумение с Китай