Преди три години ръководителят на проекта на Google за самоуправляващи се коли пише имейл до съоснователите на компанията Лари Пейдж и Сергей Брин, за да сигнализира за нещо.
„През последните шест месеца спряхме да печелим, а вместо това залагаме на минимизиране на спада“, пише Крис Урмсън. Източникът на неговото притеснение е Uber.
Този сигнал от Урмсън, който напусна Google през 2016 г., беше обявен публично в понеделник, при старта над драматичното дело за кражба на търговска тайна между Uber Technologies и звеното за коли на Google, което сега е част от Alphabet и се казва Waymo. Този имейл и други вътрешни кореспонденции между 2015 и 2016 г. разкриват големите притеснения, че Google губи преднина на пазара на автономни коли.
Google пусна модерна безпилотна кола още през 2009 г., години преди други компании. Въпреки ранния ѝ старт конкурентите ѝ започнаха да намаляват преднината ѝ и особено Uber.
В имейла си до Пейдж и Брин от февруари 2015 г. Урмсън посочва, че Uber привлича хора, които Google е искала да наеме преди повече от година, но „не е получила възможността да го направи“.
В бележката си Урмсън твърди, че Google трябва да реши дали да бъде начело, или на опашката от компаниите, занимаващи се със следващата революция в транспорта.
„Нека направим правилния избор“, коментира той в текста.
Друг имейл от ноември 2015 г. посочва, че мениджмънтът на Google е бил също толкова притеснен да загуби Антъни Левандовски, доста спорна личност, инженер на автонимни коли, който стои в центъра на сегашната правна битка.
През ноември 2015 г. директорът проучвания на Google Астро Телър пише имейл до новия ръководител на звеното за коли Джон Крафчик, за да го предупреди, че Пейдж е притеснен, че Левандовски се насочва към работа при конкурентите.
Левандовски пише имейл на Пейдж два месеца по-късно, посочвайки, че Google “бързо губи нашето технологично предимство“. Инженерът пише, че Крафчик е прекалено фокусиран върху сделката с Ford Motor. (Waymo и Ford така и не са признали за никакви преговори до момента).
18 дни по-късно Левандовски напуска Google. На следващия ден директор на звеното за човешки ресурси пише имейл, че Пейдж е „разстроен“ от напускането на Левандовски.
„Лари е притеснен и планира да започне нещо конкурентно“, допълва имейлът.
Урмсън напусна Google през август 2016 г. Същия месец Bloomberg писа, че Uber е придобила Otto, бизнеса с автономни коли на Левандовски, който той е стартирал по-рано същата година.


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Кели Кларксън най-лесно пише коледни песни
5 вълшебни билки, които спират косопада
Цветът на 2026 година е странен и успокояващ - разберете кой е той
Как бързо да направим домашно кисело зеле?
ЕК разследва "Гугъл" за използването на потребителско съдържание за развитието на ИИ