Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Ikea започва да продава резервни части за продуктите си

Според компания представата, че мебелите й са за еднократна употреба е погрешна

Ikea започва да продава резервни части за продуктите си

Снимка: Jeenah Moon/Bloomberg

Ikea ще започне да предлага резервни части на клиенти от цял свят, тъй като най-голямата верига за търговия с мебели цели да удължи живота на продуктите си в рамките на голяма инициатива за устойчиво развитие, пише Financial Times.

Компанията вече започна експериментални продажби на мебели втора ръка, както и обратно изкупуване на стари стоки и отдаването под наем на офис и жилищно оборудване, тъй като търси начини да се превърне в т. нар. кръгов бизнес, при който продуктите се използват повторно, променят или рециклират.

Ikea е предоставила на клиенти 14 млн. резервни части за финансовата си година до края на август 2020 г., но сега е разработила система за онлайн поръчки, която ще се развие в цял свят на сайта ú тази година.

„Ключов аспект в удължаването на живота на продуктите е наличието на резервни части. По този начин може да се подобряват неща вместо да се купуват нови колела на диван, например… Правим много тестове“, съобщава Лена Прип-Ковач, главен изпълнителен директор на отдела за устойчиво развитие в Inter Ikea.

Компанията цели да стане и климатично положителна и кръгова до края на десетилетието, намалявайки повече въглеродни емисии, отколкото произвежда, а в същото време е подложена на критики, че евтините й продукти насърчават прекомерно потребление и култура на изхвърляне.

Кръговите ú тестове все още са на относително ранен етап и Прип-Ковач казва, че Ikea продължава да проучва какви точно услуги искат клиентите й. „Виждаме, че има голям интерес към тази услуга, научаваме много по този начин“, допълва тя.

Още по темата
Ikea, която е основана в Швеция, но сега е базирана в Холандия, се надява, че ще може да извлече растеж от емисиите и че новите й кръгови тестове няма да навредят на продажбите. Но компанията все още е изправена пред големи предизвикателства, особено относно материалите, които използва, като дърво, метали, текстил и керамика.

Тя съобщи в понеделник, че е достигнала целта си от 2020 г. за производство на цялата си дървесина  от сертифицирани или рециклирани източници, като над 98% от дървесината ú отговаря на критериите. Сега тя цели да получава най-малко една трета от дървесината си от рециклирани източници до 2030 г.

Според Прип-Ковач има неразбиране, че мебелите на Ikea са за еднократна употреба и че продажбата на достъпни продукти не означава, че за клиентите е по-лесно да ги изхвърлят.

„Според нас, ако искаме устойчивостта да има значение, тя трябва да е достъпна. Така помагаме на много хора. Устойчивостта не може да е само за богатите или за хората с дебел портфейл“, допълва Йон Абрахамсон Ринг, главен изпълнителен директор на Inter Ikea, която притежава бранда и концепцията.

Ikea беше една от първите вериги за търговия на дребно, която продава само LED крушки, а неотдавна започна да продава растителна версия на известните си кюфтенца, които имат само 4% от климатичния отпечатък на свинските и говеждите кюфтетата. Сега тя планира да спре да продава батерии, които не се презареждат, до октомври.

Компанията за търговия на дребно цели също да използва само възобновяема енергия в снабдителната си верига до края на това десетилетие. Тя пренасочи голяма част от мебелите към базирано на поточна линия производство като в автомобилната индустрия, което стандартизира размерите на много продукти, намалява разходите и им позволява да бъдат рециклирани по-лесно.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Кадър на деня за 5 март