Последният месец се оказа тежък за някои от новите имена в сектора на електрическата мобилност, които излязоха на борсата чрез сливане с компании със специално предназначение (SPAC). Висши мениджъри напуснаха Lordstown Motors, Canoo и Electric Last Mile Solutions, докато Комисията по ценни книжа и борси в САЩ (SEC) разследва трите компании, пише Bloomberg.
Lordstown загуби Чуан Во, бивш опитен инженер на Tesla, който ръководеше операциите по задвижването. Именно Во наблюдаваше разработването на системата за електрическо задвижване, интегрирана в дизайна на пикапа Endurance, който трябва да се появи на пазара през третото тримесечие на годината.
Електромобилните стартъпи са изключително нестабилни, но поне в случая с Lordstown, компанията успява да изгради управленско ядро около главния изпълнителен директор Дан Ниниваджи, бивш сътрудник на Карл Айкан, който се присъедини през август, след като изигра важна роля в преструктурирането на Hertz. Ниниваджи посочва, че предприема поредица от стъпки, тъй като компанията изоставя идеята на основателя Стив Бърнс да произвежда електромобили до голяма степен самостоятелно.
„Екипът е напълно различен“, споделя Ниниваджи в кратко интервю. „Ние привличаме нови таланти и се превръщаме от производствена компания в компания за продуктово инженерство“, добавя той.
Планът е да се подходи към производството на автомобили по примера на Apple с телефоните. Lordstown ще използва услугите на тайванския концерн Foxconn за изграждането на търговски превозни средства, които екипът на Ниниваджи разработва. Стартъпът ще проектира и конструира превозните средства, докато Foxconn ще ги произвежда.
През септември компанията се съгласи да продаде фабриката си в Лордстаун, Охайо - тази, която купи от General Motors през 2019 г. - на Foxconn. Основният производител на iPhone ще изгражда и пикапи, докато Lordstown разработва дизайна на нови търговски превозни средства в предградията на Детройт.
През ноември Ниниваджи нае бившия мениджър в General Motors и Ford Motor Едуард Хайтауър, който беше назначен за президент, заменяйки Рич Шмид. Преди това Хайтауър ръководи развитието на бизнеса със SUV модели за GM, включително Cadillac XT5 и Chevy Blazer.
Що се отнася до Во, той продаде акции през февруари миналата година, след което купи още акции през същия месец на по-ниска цена. Съгласно правилата за търговия, той трябваше да възстанови на компанията приблизително 400 000 щатски долара, които спечели от закупуването на акциите, след като стойността на акциите падна. Говорителка на Lordstown каза, че това не е причината, поради което е напуснал - Во иска да се върне у дома в Калифорния, добавя служителят. Освен това, след като батерията Endurance бъде завършена и всички бъдещи продукти започнат да използват платформата MIH EV на Foxconn, компанията всъщност няма да се нуждае от някой, който разработва задвижващи системи.
През миналото лято Lordstown се сблъска с разследване от страна на SEC заради подвеждащи твърдения, направени от ръководството.
Други електромобилни стартъпи също отчитат отлив на представители на ръководството по време на разследвания на SEC.
Главният изпълнителен директор на производителя на микробуси Electric Last Mile Solutions Джим Тейлър и председателят Джейсън Луо подадоха оставки, след като бордът реши, че са закупили акции на компанията преди сливането ѝ с отстъпка спрямо пазарната стойност. Четирима ръководители на Canoo също напуснаха по-рано този месец. Акциите на двете компании се търгуват под цената от 10 долара за акция, която инвеститорите в SPAC дружествата са платили, за да участват в съответните сделки.
Това важи и за Lordstown. Акциите ѝ се търгуват под 4. Това е начинът пазара да каже, че инвеститорите искат повече доказателства, че плановете на Ниниваджи, колкото и разумни да са, ще се сбъднат.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Как американската товарна жп индустрия стана по-мръсна от въглищните електроцентрали
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба
преди 3 години кой нормален мениджър ще си плюе на репутацията и ще се занимава с тоя скам - електрокарите. това е измама. отговор Сигнализирай за неуместен коментар