Естонският разработчик на батерии Skeleton Technologies ще увеличи производството си в Германия, след като набра 37,6 милиона евро в нов кръг на финансиране, съобщава Automotive News Europe.
До момента Skeleton е успяла да набере около 200 млн. евро за производството на своите високоефективни суперкондензатори – устройства за съхранение на енергия, които могат да се зареждат само в рамките на няколко секунди и предлагат почти безкраен експлоатационен живот.
Последното набиране на средства привлече индустриални играчи и технологични предприемачи, включително шведския изобретател Бенгт Уолквист от Gylling Optima Batterie, EIT InnoEnergy, Nidoco и председателя на Wise Таавет Хинрикус.
„За нас е изключително важно да се стремим към разширяване“, заяви главният изпълнителен директор и съосновател на Skeleton Таави Мадиберк.
Skeleton планира да се върне към набирането на средства в рамките на 18 месеца, като възможностите включват ново частно финансиране, както и първично публично предлагане (IPO).
Мадиберк отказа да разкрие текущата оценка на компанията, но Harju Elekter, естонска индустриална група, сподели по време на представянето на своя финансов отчет миналия юли, че делът ѝ в Skeleton достигат 7,22 процент на стойност 18 милиона евро. Това би оценило цялата компания на 249 млн. евро.
„Научноизследователската и развойна дейност, която те развиват вече десетилетие, има огромен потенциал“, сподели пред Bloomberg по телефона естонският милиардер Таавет Хинрикус, който инвестира в Skeleton чрез Taavet+Sten.
Компанията планира да построи нов по-голям завод в близост до своето действащо съоръжение в Саксония и в крайна сметка да произвежда 12 милиона клетки годишно, след като обектът бъде въведен в експлоатация през 2023 г. Сред клиентите на Skeleton изпъкват чешката марка Skoda на Volkswagen Group, Medcom Mitsubishi и Европейската космическа агенция.
Суперкондензаторите са по-добри за употреба до 60 секунди, но не съхраняват толкова много енергия, колкото по-евтините литиево-йонни батерии, използвани в електрическите превозни средства. Skeleton също работи за комбиниране на двата вида батерии и разработване на твърдотелна клетка, включваща суперкондензатор, който може да се използва в автомобили.
Естонският доставчик е набрал капитал от инвеститори в рисков капитал, от германското правителство и Европейската инвестиционна банка, като се стреми да доминира в ниша на пазара на батерии, воден от азиатските производители.


ДПС-НН се срещна с Радев: Този парламент е приключил своя политически живот
Излъчиха първенците в Общинските ученически игри във Варна
Ето къде няма вода във Варна днес
"Възраждане" при Радев: Ние, българите, искаме нови избори
Двама варненци на 26 и 27 години пребиха мъж за 150 лева
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
След протеста: Идват битки за честни избори, правосъдие и прозрачност във всичко
Страните от източния фланг на ЕС заедно ще търсят пари за отбрана срещу Русия
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
Завръщането на Skoda Fabia RS зависи от успеха на друг модел
7 от най-красивите двигатели в историята
3 витамина, които са важни за женското здраве
Костадинов повтори след срещата с Радев: Този парламент е изчерпан
Лавров коментира САЩ: Искат да поставят Европа на мястото ѝ
Част от столичен квартал остава без вода утре