Китайският производител на електрически автомобили Nio Inc. се стабилизира финансово след проблемите с ликвидността в началото на пандемията от коронавирус. „Nio разполага с около 8 млрд. долара в брой, така че сме добре финансирани“ ,изтъква вицепрезидентът на групата Хю Зан Джан в интервю за Automobilwoche.
Според Джан продажбите на компанията отново нарастват. „Nio достави почти 13 хил. превозни средства през юни, което представлява ръст от 60% в сравнение със същия период на миналата година. Това е рекорд в рамките на един месец. Увеличението за второто тримесечие възлиза на 14,4% до 25 хил. автомобила.
Nio е успяла да продаде повече от 200 хил. превозни средства от своето основаване. В момента компанията разполага с общ годишен производствен капацитет от 600 хил. електрически коли в лицето на своите два завода в Китай.
В момента Nio няма планове за изграждане на допълнителен завод в Европа.
Сега на дневен ред пред ръководството на концерна е експанзията в европейския пазар. Германия е първата страна в континентална Европа, в която Nio ще навлезе, след като компанията започна продажби в Норвегия през есента на 2021 г. Следват Нидерландия, Швеция и Дания.
„Ще започнем с Германия, като през четвъртото тримесечие ще пуснем там нашето първо превозно средство, седана ET7“, посочват от компанията.
Nio обаче продължава да изпитва проблеми, характерни за своите конкуренти – най-вече с поскъпването на суровините.
„Цените на батерийните клетки се повишиха и всеки трябва да се справи с това“, изтъква концернът.
Nio работи "много интензивно" върху доставката на полупроводници от две години насам. Компанията беше засегната и от коронавирусните мерки в Шанхай, които бяха облекчени впоследствие.
Навлизането в Германия обаче е белязано от други препятствия. През юни германската марка луксозни автомобили Audi, част от групата на Volkswagen, заведе дело в съда в Мюнхен срещу китайския концерн заради предполагаемо нарушение на правата върху търговската марка Audi, според Handelsblatt. Според германците решението на Nio да кръсти своите електромобили ES6 и ES8 нарушава правата на Audi по отношение на неговите модели S6 и S8.
Отделно, Nio се сблъска с разследване в САЩ от страна на Комисията за ценни книжа и борси (SEC) относно счетоводните практики на компанията.
Nio действа по-предпазливо при първите си публични изяви в Германия. Автомобилите от Китай вече се показват на търговски конференции за автомобили. А за да бъде в безопасност, Nio премахва обозначенията на типовете на спорните SUV автомобили.
Стартирането на продажбите в Германия е планирано за четвъртото тримесечие. Първоначално на пазара ще бъде пуснат само ET7 - седан, сравним с Mercedes E-Class или BMW Серия 5. Не се планира засега продажба на двата SUV модела, срещу чието типово обозначение Audi предприема съдебните действия.


Велосипедистите във Варна с благороден жест към дете
¼ от местата за паркиране в "зелената зона" на Варна са освободени
Oпитват да изтеглят танкера Kairos на пристанището в Бургас
По примера на София и Пловдив: И Варна забранява старите коли
Ужас! Сперма, предаваща генетично рак, е използвана за зачеването на почти 200 деца в Европа
Комисар Албукерк очаква старт на пазарните реформи в ЕС през 2027, част 3
Комисар Албукерк очаква старт на пазарните реформи в ЕС през 2027, част 2
Комисар Албукерк очаква старт на пазарните реформи в ЕС през 2027, част 1
Водещ пост в еврозоната дава шанс на Гърция за символична реабилитация
Албукерк: ЕС реагира на извънредна ситуация с руските активи
Citroen направи щур ван със спалня и киносалон
Хиляди употребявани коли загубиха важна функция
Сервиз, гуми, застраховка – как да планираме годишния авто бюджет?
Загряване на спирачките през зимата – мит или реалност
Как водата може да спаси дизеловите коли в Европа
Костадинов: Най-доброто за България е кабинетът да падне още днес
"Коледните чудеса на България" е инициатива на 8 граждански организации
Кобрата: Чувствам се най-добрия, чувствам се страхотно
8-ият и 9-ият месец на бебето: време за движение и истинско общуване
Лавров: Доларът е създаден като полза за световната икономика, а не като метод за наказание