Германският автопроизводител Mercedes-Benz се надява да въведе трето ниво на автономност при своите автомобили, продавани в САЩ, още тази година, след като през 2021 г. компанията си осигури сертифициране на технологията в Германия, заяви главният изпълнителен директор Ола Калениус.
„Нашата цел е да внедрим технологията тази година“, заяви Калениус пред журналисти в четвъртък по време на обявяването на финансовите резултати а Mercedes за 2021 г., съобщава Automotive News Europe.
По думите на Калениус Mercedes провежда тестове в САЩ и преговаря с властите. Той не предостави повече подробности по темата, но добави, че се надява технологията да бъде предлагана в широк мащаб.
Mercedes беше първият автомобилен производител, който получи разрешение от германския автомобилен регулатор за експлоатация на своята система, известна като Drive Pilot, предлагаща трето ниво на автономност при шофиране.
Системата Drive Pilot се включва при скорост до 60 км/ч по определени пътища в Германия. Тогава водачът може да свали ръце от волана и да извършва друга дейност, която не е свързана с шофирането.
Mercedes планира да предложи новата версия на S-Class в Германия с Drive Pilot през първата половина на 2022 г., като същата функция ще бъде налична и при напълно електрическия седан EQS, изтъква Калениус. Той добави, че компанията преговаря и с китайските власти за въвеждането на системата.
Надпреварата при автономните технологии
Трето ниво на автономно управление означава, че водачът може да предостави управлението на превозното средство на компютъра, но трябва да е готов да поеме отново контрол, когато бъде необходимо.
Това ниво се разглежда като ключов праг в надпреварата за разработване на напълно самоуправляващи се автомобили, като повдига важни въпроси за това дали водачът или автомобилният производител носи отговорност в случай на инцидент.
Редица автомобилни концерни се отказаха от използването на термина или заявиха, че ще преминат направо към по-високи нива на автономност, при които автомобилът има пълен контрол.
Първите три нива на автономност (0,1 и 2) се класифицират като „системи за подпомагане на водача“, докато нивата от 3 до 5 се считат за „автономни системи за шофиране“.
Други концерни също се опитват да си издействат разрешително за експлоатация на системи от трето ниво на автономност. Honda пусна на японския пазар през март 2021 г. Legend Hybrid EX, оборудван с Honda Sensing Elite, пакет от технологии за подпомагане на водача.
Audi беше един от първите концерни, който интегрира подобна опция в своя седан A8 през 2017 г., но през 2020 г. прекрати опитите да наложи системата в Европа и САЩ.
Медиите съобщават, че BMW планира да пусне Series 7 с трето ниво на автономност през тази година. През декември Stellantis заяви, че ще въведе технология, разработена в партньорство с BMW, в своите автомобили до 2024 г.


Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
КЗП осъществява изключително засилен контрол в защита на потребителите заради еврото
Трудният въпрос какво е необходимо, за да прекрати Путин военните действия в Украйна
Варна е областта с най-много социални предприятия в страната
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Warner Bros. е гръмкият финал на сделки за $4,5 трилиона
Компанията зад Roomba обяви фалит и ще бъде свалена от борсата
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
"Зоотрополис 2" стана най-касовият холивудски филм за 2025 година
Лекар: България има добро иновативно здравеопазване и специалисти
Обвинените за фаталния полет с парашут в Несебър, отнел живота на дете, са на свобода
Лудогорец победи Септември и продължава напред за Купата
Таро прогноза за 15 – 21 декември