Френската група Renault ще премести по-голям обем от производството на бестселъра си Clio от родината в Турция, съобщават два независими източника за Reuters. Това ще е донякъде удар по авторитета на новия френски президент Еманюел Макрон, който още в мандата си като икономически министър положи големи усилия да съхрани работните места в "домашните" заводи на компанията.
Clio, който е най-продаваният модел на Renault от години, сега се произвежда в три локации: Флен, Франция (на една и съща поточна линия с Nissan Micra), в Ново Место, Словения, и в Бурса, Турция.
Занапред само 6% от производството на Clio ще остане във Флен - най-вероятно става дума за R.S.-версиите и други специални серии. Останалите 94% ще се поделят между Словения и Турция. Вероятно работата във френския завод изобщо ще спре след първите две-три пикови години на следващата генерация на Clio, предвиждат анализатори.
В Renault отдавна планират да натоварват повече съвместния си завод с Oyak в Бурса. През 2010 тези планове бяха прекратени само с цената на пряката намеса на тогавашния френски държавен глава Никола Саркози.
От компанията засега не са потвърдили информацията. Техен говорител каза само, че "формално" решение не е взето, въпросът се обмисля и всякакъв коментар в момента би бил "непълен, грешен и прибързан".
Макар да е вече към края на моделния си живот, Clio през миналата година пласира 325 000 бройки в Европа, с почти 4% повече спрямо 2016.


Облачно време в цялата страна днес
От полицията във Варна отговориха на обвинения към КАТ
Предупреждават за опасности в планините
Огнеборците потушиха 47 пожара през последното денонощие
"Войната" по пътищата взе нови три жертви за денонощие
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Гнусно: Фен запали снимка на Асен Митков, Левски защити халфа
Доц. Ангел Кунчев: Грипът вече доминира над COVID, пикът ще е през януари
ПСС: Условията в планините не са подходящи за туризъм
Плевнелиев: Царят, Борисов и Горанов помогнаха най-много за еврото
преди 7 години Французите да не се притесняват Клио отива във Турция но новите модели на Рено -Нисан най вече електрически ще се произвеждат във Франция От преместването Франция няма да загуби нито едно работно място Ще му трябват много работници за високо технологичните електрическа и автомобили отговор Сигнализирай за неуместен коментар