Френският автомобилен концерн Renault ще удължи частичните прекъсвания на производството в своите три завода за сглобяване на превозни средства в Испания до края на годината заради глобалния недостиг на чипове, съобщава Automotive News Europe.
Компанията планира да спре производството в завода си в Паленсия, където произвежда своя популярен SUV Kadjar и компактния Megane, за 61 дни, както и операциите във фабриката си във Валядолид, където се сглобява SUV Captur, до 40 дни, заяви говорител на Renault Испания.
Заводът за двигатели във Валядолид може да спре производство за период от 17 дни.
Автомобилните концерни бяха принудени да намалят темповете на производство през последните месеци поради недостига на чипове, който ги накара да се конкурират с индустрията за потребителска електроника за доставките на полупроводници на фона на глобалните смущения във веригите на доставка, причинени от разпространението на коронавируса.
Renault вече беше одобрил план за временно спиране на работата в своите заводи в Испания за около 30 дни между април и юли и реши да създаде нов план за последните четири месеца на годината, тъй като недостигът продължава.
В Испания френският разработчик разполага с общ производствен капацитет от около 580 хил. автомобила годишно.
Решението на Renault да забави производството следва подобни мерки, предприети от конкуренти, включително Volkswagen, Toyota и Stellantis.
Подобно е положението и при японския концерн Suzuki, който ще спре производството си в своята фабрика в Унгария за две седмици през септември поради недостига на чипове. Заводът в Естергом ще спре производството от 6 до 8 септември, заяви говорител на Suzuki.
Фабриката произвежда SUV моделите Vitara и SX4 S-Cross. Миналата година тя е произвела 112 475 превозни средства, според уебсайта на Suzuki Унгария.
Френският конкурент на Renault Stellantis ще удължи с една седмица до 13 септември планираното спиране на производството в завода си в Мелфи, Южна Италия, поради същите проблеми с доставките.
Замразяването на производството в Мелфи, един от най-големите заводи в Италия на автомобилния производител, се случва, след като Stellantis в понеделник заяви, че ще удължи временното спиране на производството в няколко от своите заводи в Европа поради недостиг на чипове.
В Мелфи се сглобяват моделите Jeep Renegade, Compass и Fiat 500X.
"Компанията потвърди пред синдикатите, че забавянето се дължи на недостига на полупроводници на международните пазари", посочват в изявление от Stellantis.
Производството в Мелфи е спряно от средата на август, включително за две седмици по време на традиционната лятна ваканция.
Stellantis повтори, че недостигът на полупроводници засяга цялата автомобилна индустрия.


Идват коледните банкети: Как да се забавляваш, без да рискуваш кариерата си?
До дни ще се родят първите бебета, създадени с помощта на изкуствен интелект
Какви защити имат евробанкнотите и как да разпознаем истинските?
Броят на чужденците в Европа се увеличава, нужни са за работна ръка
Какво вещаят звездите за 2026 година?
Инвеститорите се обръщат от AI към компании от по- консервативните сектори
Европейските народи трябва да променят мисленето си по отношение на войната
AI трябва да задава повече въпроси на децата ви
Старомоден лек за отслабващото доверие в правителството
Китай отхвърля чиповете H200 на Nvidia, надхитряйки стратегията на САЩ
Volkswagen попадна в капан
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
Грешка ли е да сменяте единствено амортисьорите
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Георгиев: Само за миналата година са 106 присъдите за сексуални посегателства срещу деца
Тихомир Безлов: Големият проблем за политиката в страната ни е, че няма устойчивост
Максимумът на метеорния поток Геминиди за 2025 г. ще настъпи утре
Станишев: Никога не бих оставил страната в такава ситуация