Инцидентът с товарния кораб, превозващ около 4000 превозни средства на Volkswagen Group, който се запали миналата седмица, ще коства на германския автомобилен концерн поне 155 млн. долара, съобщава Bloomberg.
От приблизително 438 млн. долара обща стойност на стоките на борда на Felicity Ace, който избухна в пламъци край бреговете на португалските Азорски острови, 401 млн. долара е стойността на автомобилите, изчислява консултантската фирма Russell Group.
Корабът е бил натоварен с модели на Volkswagen, Porsche, Audi, Bentley и Lamborghini.
Mitsui OSK Lines Ltd, операторът на Felicity Ace, заяви на уебсайта си, че се очаква два големи влекача с противопожарно оборудване да пристигнат в понеделник сутринта местно време, за да започнат да гасят пожара.
Не е потвърдено изтичане на гориво и корабът остава стабилен, съобщават от транспортната компания.
Изчисленията на Russell Group се базират на сценарий, при който всички автомобили на кораба са изгорели. Според компанията стойността на всички автомобили без тези на Volkswagen достига 246 млн. долара.
Американският икономист Патрик Андерсън първоначално изчисли, че първоначалната загуба може да достигне 255 млн. долара, но след това той преразгледа оценката си в посока нагоре до 282 млн. долара.
„Тези суми не включват загубата надолу по веригата при дилърите“, посочва Андерсън. „Те също така не включват никакви спасителни, екологични или други разходи, нито самия кораб, нито заплатите на екипажа или разходите за португалците, които са участвали в спасителната мисия“, добавя икономистът.
Корабът е с дължина 198 метра и с ширина 32 метра. Изграден е през 2005 г. и плава под панамски флаг.


Във Варна създадоха първата регионална организация на Съюза на парашутистите
Радев започва процедурата с мандатите за съставяне на правителство
Над 1 милион домакинства в Украйна останаха без ток след руска атака
Стрелба на плаж в Австралия! Убити са 10 човека
Какво ще бъде времето в понеделник?
Цените на масло, мляко и сирене се понижават заради "зашеметяващо" производство
Европа опитва да спечели време за автомобилната индустрия, заседнала в настоящето
Уолстрийт пропуска технологиите и залага на традициите за растеж през 2026 г.
Защо натискът за по-силен юан няма да изчезне
Разширяването на НАТО беше добра идея, докато изведнъж не беше
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Как да шофирате безопасно по заледен склон
Volkswagen попадна в капан
Google премахна AI видеа с герои на Disney
Божанов: Не бихме работили с ГЕРБ в следващ парламент
10 съвета как да разговаряте за пари с половинката си без напрежение
Военните действия в пограничния конфликт между Тайланд и Камбоджа продължават
Десет загинали след стрелба на плаж в Сидни