Проблемите в софтуерното звено на германската автомобилна група Volkswagen, Cariad, объркват стратегията на компанията майка по отношение на разработването на моделите. Планираната пазарна реализация на бъдещия флагман на Audi – Artemis, сега се отлага до 2027 г. вместо предходния план за 2025 г., пише Automobilwoche.
В същото време остава неясно дали Bentley ще успее да електрифицира своите модели до 2030 г. Риск от забавяне на пазарния дебют съществува и при електрическия Macan на Porsche, както и при Q6 e-tron на Audi. И двата модела трябва да се появят на пазара през 2023 г.
Основна вина за тези забавяния има софтуерното звено на групата или по-скоро липсата на добра организация по отношение на разработките и изготвянето на ясен и осъществим план за софтуерни технологии. Cariad изостава от графика, а шефът на Volkswagen Херберт Дийс наскоро заяви, че разработката на междинното софтуерно решение за Porsche и Audi ще представлява отделен продукт, който ще се различава от стандартния софтуер за останалите марки от групата.
В момента повечето автомобили на германския концерн са оборудвани със софтуерната версия E1.1. Хиляди разработчици работят върху версия E2.0 от 2020 г., която трябва да позволи автономно шофиране до 2025 г. Много програмисти са привлечени временно от дъщерните дружества Audi и Porsche, за да развият проекта.
В същото време ръководителите на двете луксозни марки не смятат, че версията Е1.1 е конкурентна на софтуера в електромобилите на Tesla, като същевременно не искат да чакат до 2025 г., за да получат E2.0. Поради това главният изпълнителен директор на Porsche Оливер Блуме и шефът на Audi Маркус Дюсман настояваха за изграждане на софтуер от междинно ниво, наречен Е1.2. Той трябваше да бъде завършен през 2021 г., но това не се случи.
Artemis ще отстъпи пред Trinity
Версията E2.0, която ще осигури четвърто ниво на автономност при шофирането, ще бъде интегрирана първоначално в Artemis - още през 2024 г. Според новите планове обаче моделът ще се появи в продажба едва след Trinity – най-рано в края на 2026 г., вероятно и през 2027 г.
За да спази първоначално обявения график за Artemis, Audi планира да пусне версия през 2025 г., която обаче няма да е снабдена с функциите за автономно шофиране. Вместо E2.0 колата ще бъде оборудвана с междинния вариант – Е1.2.
Забавяне и при E-Macan
Проблемът е, че разработването на Е1.2 също изостава. Тази версия трябваше да е готова още миналата година. "Нуждаем се от този софтуер сега“, изтъква мениджър на групата.
Вече се работи по електрическата версия на Macan в Лайпциг, като разработчиците чакат новия софтуер, с който да оборудват превозното средство. Все още не е ясно дали моделът ще бъде готов до края на годината.


Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”