Продажбите на френския автомобилен производител Renault се сриват с 30% през първата половина на годината на фона на изтеглянето на компанията от Русия, съобщава Ройтерс. Renault се превръща в един от първите представители на автомобилната индустрия, който разкрива щетите от загубата на ключовия пазар заради войната в Украйна.
Френският концерн имаше най-голяма експозиция спрямо Русия, преди да се изтегли от страната през май. Продажбите на Renault в световен мащаб се понижават с 29,7% през първото полугодие спрямо същия период на 2021 г. до малко над 1 млн. превозни средства.
Като се изключат дейностите на „АвтоВАЗ“ и Renault Russia, общите продажби на компанията се понижават с 12 на сто на годишна база.
Русия беше вторият по големина пазар за французите преди войната, където Renault отчиташе 15% от общите си приходи, показват изчисления на JPMorgan Chase. Производителят на Dacia Duster и Renault Clio прекрати своята дейност в страната по-рано тази година и заяви, че ще продаде Renault Russia и своя 67,7-процентен дял в "АвтоВАЗ“ с опция за обратно изкупуване до пет години.
Освен от въздействието от напускането на Русия френската група беше засегната и от кризата с полупроводниците, въпреки че даде оптимистична прогноза за производството на чипове за втората половина на годината.
Главният оперативен директор на едноименната марка Фабрис Камболив каза, че се забелязва известно подобрение по отношение на доставките на полупроводници и очаква нивото на производство на чипове да нарасне значително през втората половина на 2022 г.
Renault планира да раздели своя бизнес на две отдели части – една, която да отговаря за електрификацията и друга, която да продължи да оперира с конвенционалните превозни средства.
„Целта на тези стратегически проучвания е да се адаптира всяка технология, черпейки от силните страни и опита на групата на различните ѝ пазари и в рамките на Алианса“, заявява Renault.
Концернът посочва, че работните места, свързани с производството на електромобили, ще бъдат обединени във Франция, докато нейната работна сила за конвенционалните автомобили ще бъде разположена в чужбина.
Главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео иска да продължи с реализирането на плановете си за разделяне на групата въпреки потенциално скъпо струващата несигурност относно нейните интереси в Русия, посочват източници, запознати с темата.
Опитвайки се да догони конкуренти като Tesla и Volkswagen на електромобилния пазар, френската група очерта своята нова стратегия през февруари, която цели да засили присъствието ѝ в рамките на електрическата мобилност.


Къде и как да изхвърлим разделно отпадъците си във Варна?
Между 50 и 500 лева: Колко харчим за коледна украса?
Общинските съветници, съдени с Коцев, искат преразглеждане на мерките им за неотклонение
До края на тази година трябва да бъде възложено техническо обследване на Аспаруховия мост
ДПС-НН се срещна с Радев: Този парламент е приключил своя политически живот
БАН през 2025 г.: Овладей енергията на звездите и предскажи гнева на земята
Младите се лъжат, че контролират информацията. Залагат и губят всичко
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
Полицаи получиха "умни" очила за борба с нарушители
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
"Алфа Рисърч": ГЕРБ остават първа политическа с 21%, ИТН няма да влязат в НС
Наднорменото тегло е болест: Има възможности за лечение
В Одрин се оплакват от фалшиви 50 лв., използвани от български туристи
Терзиев: СОС да възложи на Световната банка анализ на "Топлофикация - София"
38-годишен затворник почина в линейката, разследват причините