Автомобилният производител Renault записа първата си нетна загуба от десетилетие насам на фона на спад в продажбите и по-ниски приходи от партньора Nissan Motor Co. Компанията също така обяви, че намалява с над две трети годишния си дивидент, съобщава Bloomberg.
Данните, публикувани в петък, доведоха до разпродажба на акциите, които минути преди 11:30 ч. Българско време поевтиняват с над 3% на фондовата борса в Париж.
Дивидентът за 2019 г. ще бъде намален с повече от две трети до 1,10 евро на акция. Френският автомобилопроизводител притежава 43% от Nissan, която също намали изплащанията за инвеститори.
Нетната загуба на Renault за годината – първата от десет години насам, възлиза на 141 млн. евро.
Спадът става факт след 15 месеца на сътресения в компанията, започнали с печалното напускане на председателя и изпълнителен директор Карлос Гон след ареста му в Япония по обвинения за финансови злоупотреби.
За 2020 г. прогнозите за приходи са в съответствие с тези от 2019 г., взимайки се предвид валутните колебания. Прогнозата за оперативен марж е в диапазона 3-4 процента. Компанията също така очаква положителен оперативен паричен поток преди разходите за преструктуриране.
От Renault посочват също, че очакват волатилност в Европа заради новите изисквания за вредни емисии и възможните ефекти за прогнозите от епидемията с коронавирус.
Изпълняващият длъжността главен изпълнителен директор Клотил Делбос заяви, че компанията също така ще се опита да намали структурните си разходи с 2 млрд. евро в идните три години. Подробности ще бъдат представени през май, тъй като производителят няма „лукса“ да чака до идването на новия изпълнителен директор Лука де Мео през юли.
Renault понижи прогнозите си за приходи и печалба за 2019 г. през октомври, тъй като икономическото отслабване натежава върху автомобилните продажби в ключови пазари, а новите правила за емисиите увеличиха разходите. По-лошото представяне на Nissan също се е отразило на резултатите. Приносът на компанията към общите резултати на Renault се е сринал до 242 млн. евро миналата година от 1,51 млд. евро през пердходната.
След първата тримесечна загуба от десет години Nissan намали наполовина очакванията си за печалбата за фискалната година, приключваща през март. Алиансът, към който принадлежи японският автомобилен производител Mitsubishi, е в дълбока криза след уволнението на изпълнителния директор Гон поради обвинения за присвояване преди година. Nissan се опитва да осигури оцеляването си чрез мащабни съкращения на работни места и затваряне на производствени площадки.
Общият дивидент на Nissan за фискалната година, завършваща през март, се очаква да е 10 йени (9 цента) на акция, включително по-раншни междинни изплащания. За сравнение предходната година сумата бе 57 йени.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт