Ferrari планира значително да разшири завода си в Северна Италия в рамките на стратегията си за електрифициране, която ще представи на дългоочакван брифинг следващата седмица. За това съобщават източници, запознати с въпроса, пред Bloomberg.
Производителят на суперколи се е сдобил с допълнително пространство край завода си в Маранело, като е започната дейност по изграждането на трета производствена линия, която ще е само за хибридни и електрически коли, посочват източниците, пожелали анонимност. Разширяването по всяка вероятност ще включва и нов изследователски център за батерии, допълват те.
Очаква се Ferrari да даде повече подробности за проекта на своя Ден на капиталовите пазари на 16 юни, когато главният изпълнителен директор Бенедето Виня се очаква да хвърли светлина върху стратегията за електрически коли на компанията и да представи бизнес плановете си за следващите четири години.
Говорител на Ferrari е отказал коментар. Акциите на компанията, търгувани в Милано, поевтиняват с 0,5% в петък към 11:30 ч. българско време.
Ferrari успя да култивира една от най-ценните марки в света, възползвайки се от това и при първичното си публично предлагане през 2015 г. Но макар компанията да отчита завидни маржове на печалба, акциите се представят по-зле в последно време отчасти заради притеснения около бавното ѝ навлизане в сегмента на електрическата мобилност и колко ще струва догонването на конкуренцията.
Акциите на компанията поевтиняват с 22% от началото на годината, изоставайки от водещия италиански борсов индекс и другите европейски конкуренти в сегмента.
Но може би ще са необходими мащабни разходи, преди производителят на емблематичните спортни коли да пусне първия си електромобил през 2025 г. От Citi прогнозират, че „структурно по-голямата инвестиция ще натежи на възвръщаемостта“.


Хороскоп за 15 декември 2025
Мъж загина при пожар
Мирослав Терзиев е № 1 на ПСК „Черно море” за 2025 г.
Условията за туризъм в планините са добри
Защо натискът за по-силен юан няма да изчезне
Разширяването на НАТО беше добра идея, докато изведнъж не беше
Хауърд Маркс се тревожи какво причинява AI на обществото
Goldman: Вероятността Фед да вдигне лихвите остава висока
Goldman: Инфлацията би трябвало да се нормализира през 2026г
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Как да шофирате безопасно по заледен склон
Volkswagen попадна в капан
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
След смъртта на американци в Сирия: Тръмп обеща "много сериозен ответен удар"
В Черно море: Украйна обвини Русия в удар с дрон срещу турски товарен кораб
Атанас Пеканов: На президента няма да му е лесно с новия служебен кабинет
България е била приета в ООН преди точно 70 години
Един ранен и един загинал при пожари през последното денонощие